- lör 23 jan 2010, 19:54
#370530
Tja!
Var ute och skulle kicka igång bilen häromdan, med nytt batteri och den startade klockrent, var absolut inga problem, Lät den stå på tomgång ett tag för att systemet skulle röra på sig, Har stått still ett par månader, plus att det har varit jäkligt kallt här i Sthlm. Men det är nog därför också, men iallafall, körde iväg efter en liten stund så allt fick röra på sig och de. Sen la den bara av? Väntade ett par sek då startade den igen körde iväg och dog, Sen startade den inte mer.
När jag försöker starta den så hugger den till och slår ut batteriet och sen försöker den fortsätta till batteriet dör helt, Väntade en stund för att den kanske hade surat ihop, eftersom jag tröck en del på gasen, Fick bogsera den hem, Lät den stå över natten och se om jag fick igång nästa dag, Jag laddade batteriet över natten, men den startade inte idag heller.
Kollade felsökaren och fick upp 10 koder.
Växellåda
Sockel 1A:
1-1-4 = Brott på kretsen för val av körläge
1-2-4 = Kretsen för val av körläge kortsluten till jord
1-3-4 = Ej korrekt belastningssignal
2-2-3 = Trottelpositionsignal för låg
Bränslesystem
Sockel 2A
1-2-2 = Signal från insugluftens temp givare saknas eller är felaktig
Bromssystem
Sockel 3A
1-4-1 = Defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord eller fas
1-4-2 = Defekt bromsljuskontakt, bruten krets eller kortslutning
4-2-4 = TRACS tryckgivare, defekt eller kortsluten krets
4-4-4 = Ingen ström till Hydraulmodulatorns ventiler
Roliga dagar framöver ser jag och de ser säkert ni också, men hur ska jag gå till väga för att lösa allt det här, Skrota bilen? Finns inte en chans. Projektbilen.
Men ni ser vilka problem jag har framför mig, men hoppas ni kan hjälpa och lämna tips, de mesta verkar ju vara el och givare, men vilket är lättast att börja med och vilket är svårast.
Snälla hjälp mig :D :D :D :D
Var ute och skulle kicka igång bilen häromdan, med nytt batteri och den startade klockrent, var absolut inga problem, Lät den stå på tomgång ett tag för att systemet skulle röra på sig, Har stått still ett par månader, plus att det har varit jäkligt kallt här i Sthlm. Men det är nog därför också, men iallafall, körde iväg efter en liten stund så allt fick röra på sig och de. Sen la den bara av? Väntade ett par sek då startade den igen körde iväg och dog, Sen startade den inte mer.
När jag försöker starta den så hugger den till och slår ut batteriet och sen försöker den fortsätta till batteriet dör helt, Väntade en stund för att den kanske hade surat ihop, eftersom jag tröck en del på gasen, Fick bogsera den hem, Lät den stå över natten och se om jag fick igång nästa dag, Jag laddade batteriet över natten, men den startade inte idag heller.
Kollade felsökaren och fick upp 10 koder.
Växellåda
Sockel 1A:
1-1-4 = Brott på kretsen för val av körläge
1-2-4 = Kretsen för val av körläge kortsluten till jord
1-3-4 = Ej korrekt belastningssignal
2-2-3 = Trottelpositionsignal för låg
Bränslesystem
Sockel 2A
1-2-2 = Signal från insugluftens temp givare saknas eller är felaktig
Bromssystem
Sockel 3A
1-4-1 = Defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord eller fas
1-4-2 = Defekt bromsljuskontakt, bruten krets eller kortslutning
4-2-4 = TRACS tryckgivare, defekt eller kortsluten krets
4-4-4 = Ingen ström till Hydraulmodulatorns ventiler
Roliga dagar framöver ser jag och de ser säkert ni också, men hur ska jag gå till väga för att lösa allt det här, Skrota bilen? Finns inte en chans. Projektbilen.
Men ni ser vilka problem jag har framför mig, men hoppas ni kan hjälpa och lämna tips, de mesta verkar ju vara el och givare, men vilket är lättast att börja med och vilket är svårast.
Snälla hjälp mig :D :D :D :D