Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En genomskinlig film tänker jag då då är väl det löst för denna gång(?)
https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/

Har denna sedan 2021 ovanför vindrutan som skydd samt instegen bak, som halvdumt nog saknar skydd där bakre passagerare annars inte har ett bra instegs-skydd

Men vår XC60 2014 slog om till 23 000 mil nu, ingen rost vad jag kan se ännu
Wakki skrev: ↑Igår, 16:16 Aha okej, om den är välskött är det väl problematiskt. Har du sett grus faktiskt sitta kvar runt listerna? Det borde vara mer repigt på lackskadorna skulle jag tycka.

Är den där bilden på dörren eller insteget?
Fan jag kollade bara på min dörr, om min ser ut som din kommer jag sälja skräpet direkt.
Bilden är på förardörren. Jag har för vana att torka av listerna med trasa när jag tvättar bilen, så det finns inget synligt grus som sitter där. Man måste vika ut gummilisten för att se smutsen. Det är lite svårt, den smiter åt hårt mot plåten.

XC60 fick tämligen mediokert rostskyddsbetyg när den testades i ViBilägare. Den här bilen är dessutom fullständigt rostskyddsbehandlad på firma. Men runt listerna gör de ingen behandling. De berättade även för mig att nu har de börjat få in en del XC60 med rost runt bakdörren. Den svaga konstruktionen har redan diskuterats i många trådar här, så det gäller att vara uppmärksam.

Aha okej, om den är välskött &aum[…]

OM RYSSEN KOMMER

Valkalabalik är det ultimata beviset på[…]

Eftersom skillnaden mellan elbilarna XC40 och EX40[…]

V70n startar ej

Det låter som ett klassiskt fel på Vol[…]