Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jaha, ny på forumet och ingen expert på att lägga upp bilder men gör ett försök, blir det fel så får ni klaga så ska
jag se om jag kan bättra mig.

Tänkte visa min Volvo 940-95 Ltt, som jag haft (för) länge nu, gått 253xx mil, otrimmad(!).

Köpt 2002, 11700 mil då, fd tjänstebil på volvo 95-96 sedan utköpt.
Helt ren på lyx förutom AC, utetemp, c-lås med larm, el-antenn, mugghållare (960), solgardiner "runt om"
och volvos alla träpaneler( både fejk och äkta), Inbyggd barnstol bak, läslampor bak, rostfritt avgas, Adhara fälgar.
När jag köpte den fanns bara AC av ovanstående(ej heller vita blinkersen eller vingen).
Dekaltrimmad med Royal märke :lol:

Och den har ej (ännu) drabbats av volvosjukan med krullade dörrsidor.

Är rätt nöjd med "pärlan", funderar ibland på att byta men alla säger till mig att min bil är ju så fin :-)-) ,inte ska du
göra dig av med den.......jag blir tokig på det, då kan jag ju aldrig byta :-(O)

Men det är ju klart,volvo är ju volvo :-)-) :???:
Senast redigerad av 19 Candypig, redigerad totalt 0 gång.
av Candypig
Njae, just nu så får den "bara" rulla, (och felade lite, c-låset fanns när jag köpte den)
det sista jag gjorde var att montera det blåa grillemblemet (och det är en automatare.)

Har bytt många slitdelar med tiden, tex kyl+v-pump+ac kompr+bromsdelar som slits så hoppas den rullar "problemfritt" , den har även hunnit med en resa till kroatien utan problem.

Söker på nätet ibland efter roliga (onödiga) tillbehör till bilen, får se om jag hittar nåt :idea:
Användarvisningsbild
av Nexus
riktigt fräsch 940.Visst är det kul byta bil men å andra sidan så vet man vad man har och inte vad man får :P
Det skulle vara snyggt med de breda 960 handtagen på bilen lackade i bilens färg :D
Användarvisningsbild
av cybermunk
Riktigt fin bil hoppas du slipper några plötsliga händelser med den.
av Candypig
Har funderat länge på 960 handtag, men tycker att bilen skulle bli för vit med såna (I)
Har sett nåra vita 960 som är nedlackade och tycker de är alldeles för vita.

Är däremot sugen på att byta ut min solkiga "plastratt" till en läderratt om jag hittar
nån bra beg. (D)

Är även lite :-O) över att jag har sk. usa ?:-/ lampor yttre bak med en liten reflex i ytterkant under blinkersen som jag inte(ännu) sett på några andra vita baklampor på sedanmodellen, ska se om jag kan lägga bild på dem,
de syns inte på bilden ovan.
av Candypig
Bild
Bild

Jaha, här kommer lite onödigt vetande med bilder, på yttre inbyggd reflex under blinkersen. Hoppas det går att se.
Det är som synes klarglas precis vid reflexen, inte "räfflat". Volvo "original" är det oxå. :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hade inget sådant verktyg.

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]