Jag gissar elektrolytiska kondingar där bak som blivit dåliga. Jag hittade en guide hur man åtgärdar men det lät så involverat att jag sköt det på framtiden och monterade tillbaka instrumentbrädan. Istället har jag rengjort och putsat bilen, hittat några rostställen.
Jag tvättade och rengjorde bilen lite; den behöver dammsugas ordentligt ännu, och jag hittade flera ställen där plasten behöver lagas.
Det börjar bli kallare och kondensen lägger sig på biltaket – så irriterande precis när jag skulle ta ett foto...
Det är inte vanlig ”cockpit shine”; det ska vara ett medel för att fräscha upp gummi och vinyl utan att förändra ytans karaktär.
Kofångarna reagerar inte på plastförnyaren jag har; de är målade och jag kommer väl att behöva lacka om dem, tror då det blir en tvåtone färg som jag sett på andra 745or.
Helst borde även motorhuven, taket och förardörren lackas om. Jag hittade också rost högst upp på höger bakdörr, vid dörrtätningen. Jag penslade på Dinitrol ML på alla sådana rostställen för att försöka bromsa förloppet.
Jag har gjort en tillfällig lagning av gummilisten vid bakrutan som hade släppt och hängde ner. Jag har beställt en ny sats från Skandix.de och ska fixa det ordentligt.
Försökte snygga till gummimattan där bak också.
Kanske blir det bättre om jag tar på mer gummiförnyare och låter det dra in ordentligt.