Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Min Busy Forks eller BuZy FourX

Då blir det en garagetråd om en helelbil Toyota bZ4X 2026.

beyond Zero Storlek 4 Suv X. Kreativa folk på Toyota, eller inte. I USA har den tappat 4X och kallas bara BZ. Internt på Toyota Sverige brukar dom bara kalla den för BZ.
Vissa personer skulle inte köpa en bil med ett så löjligt namn, men det avskräckte inte mig. Jag kommer att kalla den för BZ. Nog om namnet, för nu handlar det om bilen.

Provkörde en 2025 i mitten på juni och gillade den. Jag visste att det skulle komma en kraftigt uppdaterad bil som årsmodell 2026. Nytt batteri, förvärmning av batteri inför snabbladdning, nya motorer med mer effekt, ny effektivare och snålare elektronik, bättre isolering, laminerade sidorutor fram, delvis ny inredning med bättre kvalité på materialen, blanksvarta skärmbreddare, ny front, 230 volts uttag i bagaget och lite annat smått.

I december var jag ute och körde den nya bilen och det kändes jättebra.

På Executive modellen finns också onbordladdare på 22kW AC laddning, batteri på 73,1 kWh. Jag valde även den fyrhjulsdrivna med 343 hk.
Priset blev 589.900 kr, räntefritt lån på 36 månader efter en kontantinsats på 30%. Denna gång blir det alltså ett köp, ingen privatleasing som inte är något för mig. Det är ju inte min bil som jag kan göra vad jag vill med. Batteriet har 10 års garanti eller 100.000mil om man servar den på Toyota. Med den följer även en Relax garanti i tio år som täcker elmotorer, elektronik, kompressor till klimatanläggningen, kondensor, styrväxel och en hel massa andra saker. Alla dessa garantier följer bilen, så om jag byter bil efter t.ex. fem år så får nya ägaren resterande 5 år garanti, om personen servar på Toyota. Serviceavtalet kostar runt 200 kr/månad för första 36 månaderna. Betydligt mycket billigare än Kia, som var ett annat tänkt köp.

Bilen ska komma någon gång denna månad då nuvarande Mercedes EQB lämnas tillbaka.
Vinterhjulen har jag fått och lackbehandlat.

Fortsättning följer när jag fått bilen som blir mörkblå metallic.
IMG_1903.JPG
IMG_1903.JPG (4.17 MiB) Visad 781 gånger
Micce1980 skrev:En av få intressanta nya bilar detta, ska bli kul :-)

:-D
Kul och bra hoppas jag verkligen.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]