Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Skroten?
Hittar inget givande där, sökt på artikelnumret och även mailat några stycken (bland annat Jönköping som har mycket Volvo) utan resultat. Fanns dessa på bildelsbasen men jag antar att det är för självplock? Klart man kan be om offert, men med tanke på nypriset så sticker det nog iväg ändå.

Screenshot 2025-11-17 at 15.28.46.png
Screenshot 2025-11-17 at 15.28.46.png (290.66 KiB) Visad 425 gånger

Stiftpistol är 400kr och då får jag en rolig grej på köpet :-D
batmac skrev: Klart man kan be om offert, men med tanke på nypriset så sticker det nog iväg ändå.
De kör väl halva nypriset som standard? Egentligen vansinne med tanke på att hela bilen är värd kanske 10% av nypriset nu.
Kan va så. Sjuka priser för en plastbit oavsett, men det är väl lagerhållning och tillgång man betalar för antar jag. Så nä det blir att laga.

Fick även pris på låskista för bagage, 5308kr. Också som hittat.
batmac skrev:Heja internet
skrot.jpg
... och heja dig som inte gav upp!! Bra jobbat, verkligen! Tänk dock på att det är från Storbritannien och en högerstyrd bil. Kommer det att funka, och även för dig??? :-o ;-) :angelo:

En högerstyrd del i en vänsterstyrd bil.
EbbevonVolvo skrev:
batmac skrev:Heja internet
skrot.jpg
... och heja dig som inte gav upp!! Bra jobbat, verkligen! Tänk dock på att det är från Storbritannien och en högerstyrd bil. Kommer det att funka, och även för dig??? :-o ;-) :angelo:

En högerstyrd del i en vänsterstyrd bil.
Ajajaj att jag inte tänkte på det :frozen: Som tur är tror jag skroten ligger i Lettland

Malmstroem skrev:Jag har ägt en högerstyrd 940 när jag bodde i England. Enda skillnaden där var i framändan.

Jag tror den kommer att passa. Finns ingen orsak för Volvo att lägga pengar på att göra om bakändan när det inte behövs.
Jag tror någon försökte skämta mig aprilo ;-) :-D
:laugh: :karate: :clown: Ja, precis så är det. April kom tidigt i år. Ibland räcker inte smilisarna till. :-D :laugh: :laugh: :clown: :laugh: :laugh:
batmac skrev: Igår, 15:43 Kan va så. Sjuka priser för en plastbit oavsett, men det är väl lagerhållning och tillgång man betalar för antar jag. Så nä det blir att laga.

Fick även pris på låskista för bagage, 5308kr. Också som hittat.
5308kr hos auk.verkstad? jävlar.. det har alltså gått upp dom senaste 2åren.. kollade sist 2årsen och då var det runt 3000kr..
batmac skrev: Igår, 14:53 .. Trodde jag skulle trilla av stolen när jag såg priset från Volvo, 3744kr.
Finns inte på skroten heller som det ser ut. Nä, det blir att laga den gamla hjälpligt. Kanske testa en stiftpistol
Volvo säljer vanligtvis reservdelar för någonstans mellan 10x och 20x deras inköpspris. Så tillverkaren av denna plastbit bör ha fått ungefär 250 kr. Låter väl rimligt :party:
Rugga upp ytan runt brottet med grovt slippapper och limma en ca 20mm bred glasfiberremsa med epoxylim (eller ännu hellre lamineringsepoxy) på osynliga sidan. Prioriterar du funktion över flärd så kan du limma en smalare glasfiberremsa även på synliga sidan. Det kommer att överleva bilens livslängd :-)
Eller så tar du med bitarna till en bilverkstad som har både grejer och vana att svetsa plastdetaljer.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Felkodläsare: Foxwell NT710

Sedan det vart kallt, och jag försökt st[…]

Jag personligen brukar använda fälgreng&[…]

Mina xenonlampor har varit med i ca 9000 mil (bytt[…]

Testa denna sida och se vad du får fö[…]