fjohan82 skrev:
Intressant, det är väl där halva panelen följer med när ratten justeras?
Den hade ingen bra entré när det begav sig men nu är det nog bättre.
Den största fördelen om man kör mycket med denna bil måste vara garantin på det stora batteriet som kan förlängas till 10 år eller 100.000 mil om bilen servas hos Toyota.
Annars har jag alltid tyckt att åka Toyota är som att se färg torka. 
Nej, skärmen stannar kvar där framme, eller så har jag missat att den är justerbar. Ska kolla sen nästa gång jag är ute i bilen.
Entrén på marknaden var i princip ett fiasko. I alla fall enligt media. Hjulen trillade av, hög energiförbrukning, 12volts-döden och i vinterföre nådde den nästan inte fram till nästa laddstation. Det har efterhand kommit fler uppdateringar som gjort att den nu fungerar bra, enligt ägarna. Norges och Danmarks mest sålda elbil nu! Allt känns riktigt bra i bilen, energiförbrukningen är lägre än vad jag har i Mercan. Riktigt bra med plats i bilen! Den överraskar mig positivt!
Utsidan: Plasten runt hjulhusen är bilens absolut sämsta sida, tycker jag. 2026 så kommer den med målad plast runt hjulhusen, i blank svart. Liiiite bättre i alla fall. Ny front. Ny instrument layout.
Största nyheten är motorer, batteri, förvärmning av batteri. Hela drivlinan ska dra mindre energi. Som fyrhjulsdriven får man 343hk.
Visst är dom lite tråkiga, till och med tråkiga. Men ägarna gillar verkligen bilen. Kanske man växer in i tråkigheten?
Batterigarantin är 10år och 100.000 mil som följer bilen om man servar den på Toyota. Är nog ett bra försäljningsargument om man säljer efter 5år.
Nu låter det nästan som jag bestämt mig??!!

Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh