Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1611564
Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra allt för 640K :-)
Eller en Smart #5? Ser ut som en upphottad EQB :party:
#1611572
fjohan82 skrev:Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra allt för 640K :-)
Eller en Smart #5? Ser ut som en upphottad EQB :party:
Att köpa en Kinesisk bil kan bli att sitta med Svartepetter en dag. Alla dessa kan inte finnas kvar på svenska marknaden om några år. Tittat lite på Zeekr men vågar inte där heller.

Smart fick jag googla på, hade inte sett den. Men den känns också lite framtidsosäker. :-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1611576
Du kan nog vara lung för att det är precis tvärtom, kineserna väller in de kommande 30åren och du ska väl iaf inte ha bilen i så månag år så du kan köpa i princip vad som helst, ordet framtidssäker är ju meninglöst att spekulera i.

Lät ju likadant för SAAB ägarna då de kastade in handduken, bilen kommer bli värdelös bla bla bla inga problem att äga en SAAB idag heller.
#1611623
Då kör vi denna en helg.
IMG_0544.jpeg
IMG_0544.jpeg (3.36 MiB) Visad 380 gånger
#1611641
Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, har du tittat på Lexus?
Dock osäker på om den har 4-krafs
#1611645
JEriksson skrev: Igår, 13:15 Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, har du tittat på Lexus?
Dock osäker på om den har 4-krafs
Lexus RZ 300E är enbart framhjulsdriven och det som dras efter få väga max 750 kg.
#1611646
JEriksson skrev:Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, har du tittat på Lexus?
Dock osäker på om den har 4-krafs
RZ heter Lexus elbil. Endast framhjulsdriven, så betydligt färre hästkrafter - som om det skulle ha betydelse. :-) Tio mil sämre räckvidd. Vet inte om dom har en uppdatering på gång, men den är inget för mig i nuvarande form.

Toy8 har i USA bytt namn på BZ4X till bara BZ. Toyotahandlarna kallar den också bara för BZ. Men på bakluckan kommer det nog tyvärr stå BZ4X. Men jag låter inte det löjliga namnet bli en faktor vid val av bil. :-D
#1611647
EbbevonVolvo skrev: Igår, 00:47 Då kör vi denna en helg.
IMG_0544.jpeg
Intressant, det är väl där halva panelen följer med när ratten justeras?
Den hade ingen bra entré när det begav sig men nu är det nog bättre.

Den största fördelen om man kör mycket med denna bil måste vara garantin på det stora batteriet som kan förlängas till 10 år eller 100.000 mil om bilen servas hos Toyota.
Annars har jag alltid tyckt att åka Toyota är som att se färg torka. :-)
#1611671
säkert bra bil och komfort osv, men det som talar emot är ju designen, jag tycker personligen att de är så fula och plastiga, ser ut som en plastig moppebil. Och den designen går tyvär igen i många bilar idag. Fattar inte hur du kan gå från merca till detta, men det är jag det.
#1611678
fjohan82 skrev:
Intressant, det är väl där halva panelen följer med när ratten justeras?
Den hade ingen bra entré när det begav sig men nu är det nog bättre.

Den största fördelen om man kör mycket med denna bil måste vara garantin på det stora batteriet som kan förlängas till 10 år eller 100.000 mil om bilen servas hos Toyota.
Annars har jag alltid tyckt att åka Toyota är som att se färg torka. :-)
Nej, skärmen stannar kvar där framme, eller så har jag missat att den är justerbar. Ska kolla sen nästa gång jag är ute i bilen.

Entrén på marknaden var i princip ett fiasko. I alla fall enligt media. Hjulen trillade av, hög energiförbrukning, 12volts-döden och i vinterföre nådde den nästan inte fram till nästa laddstation. Det har efterhand kommit fler uppdateringar som gjort att den nu fungerar bra, enligt ägarna. Norges och Danmarks mest sålda elbil nu! Allt känns riktigt bra i bilen, energiförbrukningen är lägre än vad jag har i Mercan. Riktigt bra med plats i bilen! Den överraskar mig positivt!

Utsidan: Plasten runt hjulhusen är bilens absolut sämsta sida, tycker jag. 2026 så kommer den med målad plast runt hjulhusen, i blank svart. Liiiite bättre i alla fall. Ny front. Ny instrument layout.
Största nyheten är motorer, batteri, förvärmning av batteri. Hela drivlinan ska dra mindre energi. Som fyrhjulsdriven får man 343hk.
Visst är dom lite tråkiga, till och med tråkiga. Men ägarna gillar verkligen bilen. Kanske man växer in i tråkigheten?

Batterigarantin är 10år och 100.000 mil som följer bilen om man servar den på Toyota. Är nog ett bra försäljningsargument om man säljer efter 5år.

Nu låter det nästan som jag bestämt mig??!! :-o
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]