Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

batmac skrev:
Lövet skrev: lör 01 feb 2025, 16:52 Då är ju garantin ute trist nog men det ser inte ut som ett omöjligt jobb att göra själv. Fantastiskt tycker jag att sådana här instruktioner är tillgängliga direkt online https://service.tesla.com/docs/Model3/S ... 78A8F.html
Nej det såg inte så klurigt ut, borde inte va så dyrt heller. Vad tog dom för flätan?

Men om det händer igen så kan du ju alltid testa att rengöra och skruva åt som jag gjorde, koppla ur batterierna och av med vänster bakhjul bara. Så det är snabbt gjort :)
När jag kollar på fakturan är jag osäker om de ens bytte den eller bara justerade den?
IMG_0155.jpeg
IMG_0155.jpeg (164.68 KiB) Visad 2219 gånger
batmac skrev: ons 29 jan 2025, 11:43
fjohan82 skrev:Eller åker man till Grufman... :-)
Ett bra alternativ, men kanske inte när man har garanti kvar :-)
Så sant!
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:Eller åker man till Grufman... :-)
Har garanti kvar :)
Aha ja då kan man ju avstå det.. :-)
"... too tightly"

ska bli intressant att justera denna själv i vår när sommarhjulen åker på och drag-kablaget byts ut. Tycker mig inte höra det pipet speciellt mycket såhär års men dubbarna äter nog upp ljudet för mig. Men man får uppenbarligen passa sig för att dra den för hårt! :-D
Tycker det är intressant för det jag läst i diverse trådar är tvärtom, att den ska dras åt ordentligt. Kanske bara ska dras till rätt ;-)
batmac skrev:Nej det låter som att dom bara justerat den
Det är ju i så fall bättre för det borde ju betyda att den nuvarande har livslängd kvar så att säga. Hade varit sämre om den varit "slut" på 24 mån.
Då bilen närmade sig 36 mån så ställdes jag inför valet mellan att köpa loss den eller försöka sälja den. Valde det sistnämnda och trots turbulensen runt Tesla så lyckades jag faktiskt hitta en köpare på Blocket till betydligt mer pengar än inbyte eller KVD. Så nu står jag utan "vardagsbil" och vet inte riktigt hur jag ska göra framöver. Kort sagt har förutsättningarna ändrats en hel del sedna jag köpte. När jag köpte var Teslas laddningsnätverk stängt för andra märken, det fanns inga begagnade bilar av andra märken, konkurrenternas bilar hade radikalt sämre räckvidd och användarupplevelse. Nu ser det ju inte ut så längre helt enkelt utan det finns rätt mycket att välja på.

Att jag inte köpte ut bilen beror främst på att
1) vit lack vill jag inte ha
2) försäkringspremien blir jättedyr, typ 1800kr/mån efter 3 år
3) ingen dragkrok på bilen och går inte att eftermontera på den årsmodellen
4) blev aldrig kompis med farthållare och regnsensor

Så nu vet jag helt enkelt inte vad jag ska köpa. Kör inte alls lika mycket längre så "behovet" av elbil är egentligen rätt lågt. Men det bär emot att köpa en bensin eller ännu värre dieselbil helt enkelt. Kommer sakna tystnaden, vibrationsfriheten, problemfriheten om jag köper något annat. Polestar 2 lockar lite med dragkrok, halvkombilucka och mer konventionell framtoning?

Bilbehovet löser för tillfället av 335an och även om det är tråkigt att skita ner den i dåligt väder så är det ändå en "vardagsbil". Den går att tvätta ;)
Användarvisningsbild
av batmac
Skönt att du kunde klämma lite pengar ur den iallafall, inte något jag ser fram emot.

Läget är som du säger annorlunda, men inte på allt. Man storknar ju fortfarande på infotainment i andra bilar, fortfarande väldigt svårt med mjukvara. Polestar är väl en av dom trevligare på den fronten, och polestar 2 är trevlig men ack så trång och totalidiotisk mugghållare. Men är man lite mer normalstorlek och inte dricker i bilen så är det kanske inte ett problem :-D
av Lövet
batmac skrev:Men är man lite mer normalstorlek och inte dricker i bilen så är det kanske inte ett problem :-D
Haha just mugghållaren har jag nog inte tänkt på så mycket. Jag är lång (190cm) men inte särskilt stor. Har aldrig ens suttit i en Polestar tyvärr men på papperet i alla fall verkar den uppfylla mycket.
Användarvisningsbild
av batmac
Lövet skrev:Haha just mugghållaren har jag nog inte tänkt på så mycket. Jag är lång (190cm) men inte särskilt stor. Har aldrig ens suttit i en Polestar tyvärr men på papperet i alla fall verkar den uppfylla mycket.
Provkör. Mittkonsolen är monstruös, upplevde det svårt att se ut på ett trafiksäkert sätt också, men det är är ju så olika. Jag är 10cm längre och flodhäst, men jag tror längden var det stora problemet. Men det finns dom som är långa och tycker den funkar kanon också så det går ju inte att veta på förhand.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Köpråd volvo s60 t5

Det första man ser! Det var ingen stor avvik[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]