Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

UnleashFusion skrev: Åh dessa tänkte jag också köpa till min V70, ibland känner jag att enbart helljus räcker inte.. men ledramper är som en djungel.. finns så mycket och sen prisklassen en annan sak också haha. man blir inte klok av "vad som är bra/bäst" :x
Hehe ja jag köper inte saker lättvindigt. Det kan vara både bra och en förbannelse för man ältar mycket. Denna har fått mycket bra omdömen och blev rekommenderad den av flera olika personer. Låter som att den ska vara bättre än den dubbelt så dyra Lazer Linear 18 jag har på Teslan, och den är jag fantastiskt nöjd med. Men Teslan har också mycket bättre ljus överlag så det skadar inte att ha lite bättre på Volvon.
batmac skrev: fre 25 okt 2024, 21:24
Hehe ja jag köper inte saker lättvindigt. Det kan vara både bra och en förbannelse för man ältar mycket. Denna har fått mycket bra omdömen och blev rekommenderad den av flera olika personer. Låter som att den ska vara bättre än den dubbelt så dyra Lazer Linear 18 jag har på Teslan, och den är jag fantastiskt nöjd med. Men Teslan har också mycket bättre ljus överlag så det skadar inte att ha lite bättre på Volvon.
Återkom hur ljuset blev, kanske blir ett köp t.ex vid black friday(om det skulle bli billigare än vad det är just nu)
Saker och ting är lite lättare i dagsljus. Efter ytterligare titt och lite tips från Ljusfascisterna på FB så gav jag mig på det igen

Funktionstest så jag fattat allting rätt innan jag ger mig på nåt ytterligare

Bild

Här finns det en gummigenomföring där man kan pressa in kabeln och sen räckte det att mata på mer och mer kabel så trycktes den automagiskt ner så jag kunde fiska ut den även med mina dasslockshänder

Bild

Bild

Får se om resten blir idag eller inte, det var ju det här med andra åtaganden.
Fortsättning följde idag.

Jag valde att ta signal mha H7-adapter från Jula, så jag behövde leda ut den ur lamphuset. Blev inget överambitiöst utan att litet jack i plasten och tejp runt. Insåg dock att det var rätt mycket prylar i lamphuset nu när jag har både den adaptern och sen LED-kitet, så jag ville inte behöva öppna upp lyktan varje gång jag skulle plocka ut den. Så någon typ av kontakt behövde monteras på signalkabeln. Sagt och gjort, valet föll på DT.

Bild

Bild

Valde att ta den enkla vägen och låta allting ligga i batterilådan eftersom det fanns plats. Karvade ut lite i plasten för att kuna föra igenom kablaget.

Bild

Tror regskylten hamnade lite snett och jag skar bort lite för mycket från grillen men nu sitter den där..

Bild

.. och den lyser forfarande!

Bild
Finns det några sätt att styra värmaren på nu för tiden? Har tiduret och direktstart såklart, men har ju blivit bortskämd med att kunna göra det från värmen inomhus. Är inte så sugen på att betala 3000 för typ programmering av start från nyckel eller köpa autoplugin, men det kanske är det enda som finns?

Testade föresten fyrhjulsdriften också när jag hade bilen upphissad för service, och alla hjul snurrade när jag la i växel och gasade lite. Så det är ju trevligt, sånt vet man ju aldrig med gamla bilar i dessa prisklasser och mil. Hoppas det håller i sig.
Även om det bara är en andrabil så saknade jag lite multimedia-egenskaper. Siktade in mig på en skärm med trådlös Carplay och gjorde redig chansning med en enhet för 350kr från Ali Express. Räknade med att den skulle ta timmar att starta och ansluta, lagga som fan och ha apkass ljudkvalitet. Men döm av min förvåning när den dyker upp och känns halvt gedigen. Helt OK känsla i bygget, startar upp och ansluter blixtsnabbt, klart godkänt ljud och en touchskärm som är rapp nog att inte ge en krupp. :-o För 350kr hade jag inte kunnat hoppas på hälften, och jag var bra nära på att sikta in mig på Carpuride-enheter för fem gånger pengarna.

Nu återstår det såklart att se hur länge den håller också. Om jag får klaga på något så är det dels att kontakterna sitter på sidan vilket ser lite tråkigt ut, och att det inte är USB som strömförsörjning. Men man kan inte få allt för dessa hundralappar :-)

Kastade det medföljande sugproppsfästet åt helvette och sparade bara själva kulan. Fipplade ihop den med en bra-att-ha-kvar ur garaget. Skruvade fast den i instrumentbrädan. Det var inte en så fantastiskt fästpunkt som jag trodde så får utvärdera hur mycket den kommer skaka sen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Ska se om man kan göra något åt sladdarna också.
Snön har kommit på riktigt nu så skottade fram bilen och tog den på en tur för att se hur den går i det vita helvetet. Mycket fint är omdömet efter den turen, den bara plöjer på. Inga konstigheter. I samma rondeller där Teslan med glädje släpper ut baken så kör denna bara på. Inte ens när jag provocerade (nåja, hur mycket man nu kan provocera en pråm) så var den ens i närheten. Jag inser såklart att Teslan har massor mer att åka med och däckbredden lär göra skillnad, men föredrar helt klart hur Volvon beter sig (och Passaten betedde sig) på vintern.

Bild
Märkte härom dagen att det var dålig sprutt på höger spolarmunstycke, så utan vidare felsökning valde jag att ta det som en chans att byta till eluppvärmda diton. Man kan väl säga att det har hänt lite med priset sen 2011 när Stefan la upp info i sin tråd :P

Jag kollade förvisso bara kabelhärvans pris med Volvo eftersom munstycken kostade 500kr/st på Vparts, så räknade med dyrare eller samma pris hos Volvo och köpte dem på skroten för 300kr totalt istället.

Kabelhärva:

Då: 121kr
Nu: 650kr

:x

Snabba ryck på skrotarna iaf, beställde idag och allt är redan skickat så kanske kan bli montering inom kort.
batmac skrev:Siktade in mig på en skärm med trådlös Carplay och gjorde redig chansning med en enhet för 350kr från Ali Express.
Hur kommer ljudet till bilens stereo i den där, aux eller blåtand eller nåt mer avancerat?
Lövet skrev: tis 10 dec 2024, 00:06Hur kommer ljudet till bilens stereo i den där, aux eller blåtand eller nåt mer avancerat?
FM-sändare eller aux på denna modellen, på lite häftigare varianter finns det även överföring via blåtand till stereon. Kändes poänglöst för egen del när bilen ändå inte har det.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Köpråd volvo s60 t5

Det var lite så jag tänkte också.[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Grattis "kom-hem-tiil-oss-dagen" 1 &arin[…]

Damasker såg hela ut. Testade att plocka ur[…]