Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

batmac skrev: tor 08 aug 2024, 16:22
UnleashFusion skrev:tänker du på detta?
Typ, men den bilden har jag hittat, men rätt bredd är inte med där. 1210 är måttet på öppningen snarare än smalaste delen.
110 brett mellan hjulhusen typ och 105 långt i nederkant.
Lövet skrev: 110 brett mellan hjulhusen typ och 105 långt i nederkant.
Tack, marginell skillnad på bredden med andra ord. Lite grundare.
Derank skrev:priset är ju inte allt, Vparts står ju ut bland de andra för bla sin support och levtider. Nu är jag inte helt opartisk men iaf
Priserna är ok (men inte mer), supporten är bra men produkterna är "billiga", väldigt mycket "Professional Parts of Sweden", vilka inte håller någon vidare kvalitet enligt min erfarenhet.
Lövet skrev:Hur dåligt är det här övre motorfästet? Upplever att bilen ”hoppar” lite vid växel 1-2 samt knakar vid ojämnheter. Hade ju varit en enkel fix jämfört med fjäderbenslagringar som jag fick byta förra gången…
IMG_4629.jpeg
Grattis till en trevlig klassiker! Vilken Hadexversion är det på den årsmodellen, vet du? 3?

Jag tycker den här bussningen ser helt ok ut, det är ju bara gjutskägget som spruckit vad jag kan se?

Du kommer nog byta toppfästena på fjädrarna, det är ett väldigt tråkigt ljud dåliga sådana medför, som man inte orkar med i längden...

Tyvärr brukar de strålkastarna bli dimmiga på insidan framför lampan, vilket inte är något att göra åt, men de kan naturligtvis vara dimmiga på utsidan också.
Eftersom både fästen och relä sitter sedan tidigare i bilen så skickade jag på en led-ramp från Strands. Det kommer en i det undre hålet också snart. Vad säger ni, ska jag låta skyddsfilmen sitta kvar? Känns som att folk kommer flytta på sig bättre då :-D
IMG_4981.jpeg
IMG_4981.jpeg (2.19 MiB) Visad 2937 gånger
Usch så risiga strålkastarna ser ut, måste ta tag i det. Har inte kommit till det än helt enkelt.
MartinS skrev: Jag tycker den här bussningen ser helt ok ut, det är ju bara gjutskägget som spruckit vad jag kan se?

Du kommer nog byta toppfästena på fjädrarna, det är ett väldigt tråkigt ljud dåliga sådana medför, som man inte orkar med i längden...
Jag tror du har rätt. Skulle egentligen helst vilja byta bara topplagringarna och inte hela fjäderbenen men 1) jag har inga fjäderspännare 2) är rädd att bultarna är så rostiga att det kommer vara svårt att få tillbaka det igen. På gamla V70in så bytte jag fjäderbenen komplett men jag känner mig lite för snål för det just nu.

Sen känns bilen "hård och klumpig" i fjädringen på nåt annat sätt. Småstötig liksom. Trots att bilen kränger ganska mycket. Någon som har en tanke på vad det skulle kunna vara?
Bortsett från det tråkiga knakande ljudet dåliga topplagringar (övre fjädersäten) medför tycker jag att bilen får en tung känsla i framvagnen, precis som du erfar låter det som. Jag tror det hänger ihop.

Skaffa några billiga fjäderspännare och byt lagringar, det kostar inte många kronor. Hela fjäderben av sämre kvalitet är inte ett bättre alternativ, bara dyrare....
Färdiga resultatet då. Vet inte om jag är helt nöjd, känns som att den dubbelradiga LED-ramp jag köpte till Forestern på Jula lyste mer. Det här är en 20" och en 14" av märket Strands Nuuk Diamond. Jag gav bara 750 spänn för 20" så man kanske inte kan begära så mycket, men intressant nog säljs den för 2995kr på vissa ställen :-o Då både fästen och relän fanns sedan tidigare så var det en extremt smidig installation. Man märker dock hur mycket enklare det är att ställa in en ramp som sitter ovanför regskylten än under. Skillnaden mellan att lysa rakt upp i luften eller ner i asfalten blir väldigt liten när den sitter under skylten. Dock mkt snyggare placering så jag förstår varför man gör det. Om jag behåller bilen länge så kanske jag flyttar ner 20" rampen under skylten och kompletterar med två runda istället ovanför skylten. Men det gör jag nog bara om jag hittar nån utförsäljning av lampor nånstans, inte sugen på att lägga flera tusen när det handlar om nån enstaka fjällresa som behöver extra belysning.
IMG_4988.jpeg
IMG_4988.jpeg (1.95 MiB) Visad 2190 gånger
Helt omöjligt att fota resultatet på ett rättvisande sätt. Lyser bättre än original gör det definitivt.
IMG_4987.jpeg
IMG_4987.jpeg (3.03 MiB) Visad 2187 gånger
Om jag inte hade haft radarn i grillen på min bil hade jag monterade dessa, nu är de dessutom nedsatta i pris då det har kommit en uppdaterad version: https://www.valostore.se/sv/produkt/ext ... relux_9110
Finns även skydd som ändrar ljusbilden om man så önskar: https://www.valostore.se/sv/produkt/ste ... lens_cover

Smidigt att här i Stockholm kunna åka och titta på/köpa dessa över disk så man får en känsla över hur det kan bli/känna på kvalitén.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Aha okej tack! Ska köpa nya spridare. Fick up[…]

Liten vårstädning, i alla fall på[…]

https://www.digasoft.se/instrumentpanel/ Backa.

Problem med Carplay Senus

Framförallt telefonerna kan ha stor påv[…]