Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
510 säger du... Det verkar småsvårt att få tag på till billig peng, så får nog bli 500.. Hittade på kartongen idag från förra omgången, och jag köpte tydligen 500 då, fina dyra bosch-blad... Stod dessutom på kartongen att dom var avsedda för 940 :-/

Tänkte köpa nå billigare variant tills framrutan blir bytt. Känns duktigt onödigt att köpa torkare för 2-300kr och slita sönder dom på en ruta som ändå måste bytas typ igår :-D

hm, 355 bak.. Undrar om inte det är samma som V70in har... Kanske lånar det bladet inför bes då.
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:510 säger du... Det verkar småsvårt att få tag på till billig peng, så får nog bli 500.. Hittade på kartongen idag från förra omgången, och jag köpte tydligen 500 då, fina dyra bosch-blad... Stod dessutom på kartongen att dom var avsedda för 940 :-/

Tänkte köpa nå billigare variant tills framrutan blir bytt. Känns duktigt onödigt att köpa torkare för 2-300kr och slita sönder dom på en ruta som ändå måste bytas typ igår :-D

hm, 355 bak.. Undrar om inte det är samma som V70in har... Kanske lånar det bladet inför bes då.
Själva gummibladet är 500mm fram. med plåten är dom 510mm.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
mhm ok.. Nåja, beställde samma jag köpte sist nu så, dom var ändå inte dyrare än att jag kan ha råd att byta dom igen när rutan byts.

Har du förresten koll på vilka längder osv på remmar man ska ha? Verkar ju vara en riktig djungel det där, men jag tar för givet att vi ska ha exakt lika oss imellan, iom. samma årsmodell och utrustning :p
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Så, då var pos. ljuset fixat. Köpte sånna där lödhylsor man smälter med värmepistol, funkade faktiskt helt ok.
IMG_20240723_210454_resize.jpg
IMG_20240723_210454_resize.jpg (228.33 KiB) Visad 3207 gånger
.

Som synes var kablaget av precis vid stiftet, så stal kabeln/stiftet från 944an. Lustigt att det är olika färger på kablaget mellan bilarna... Jag stal ju t om vänster! Som är den som var av.

Nu återstår att sätta fast batteriet och skifta hjul. Och fylla på glykol.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Besiktning ombokad till den 1a aug... Blev ÄNDÅ strul med försäkringen, ENBART för att moderna - som jag hade innan - har gått ihop med trygghansa och bilen aldrig varit påställd/trafikförsäkrad under "trygg hansas risk"... Dvs jag MÅSTE ställa på bilen för att trafikförsäkringen ska gälla.
S U C K, nåja, tur att det fanns en tid just den 1a iaf, är ju ändå över 200kr i skatt jag sparar genom att ställa på den 1a istället för tidigare.+200 tillbaka för V70in om jag ställer av den innan 1a... Gäller att utnyttja systemet så gott det går ;-)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]