Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Lite återkoppling efter lite körande med den nya krängningshämmaren och länkarna.

Jag upplever den bättre med instyrning och mindre krängning med bakvagnen, lite som hårdare fjädrar bak men utan den negativa stötigheten. Om jag skulle rekommendera ett byta? Ja om du har "pengarna över" och inte förväntar sig ett mirakel utan en subtil förbättring. Jag har försökt luska i hur mycket vridstyvare en 1mm tjockare krängningshämmare är, men inte hittat någon info än.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu har jag kört med den nya krängningshämmaren ett tag och det är ju svårt att göra en bedömning hur mycket den gjort, men totalt sett ligger bilen väldigt bra på vägen nu, det är ju relativt fräscha originaldämpare och fjädrar (~5000mil), samt den PS-hämmaren och länkar till den. Just nu vet jag faktiskt inte vad den skulle kunna göra bättre, den svänger in väldigt fint, kränger inte nämnvärt och är inte speciellt stötig. Mycket nöjd med chassiet som det är nu.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu är det dags för ett par dagars sommarputs på bilen. Började med utvändig tvätt och rengöring i motorrummet igår. Idag blir det polering, i morgon lackskydd och på lördag skall jag ge mig på strålkastarna som behöver poleras upp och förseglas.
motor.jpg
motor.jpg (773.63 KiB) Visad 5863 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
@MartinS, Va ju ett inbjudande motorutrymme där :) Staget är snyggt med
Användarvisningsbild
av MartinS
Jamen det blev ju ganska bra:) OK, den var fin innan också, men 2 stegspolering och lackskydd gjorde att den 12 år gamla bilen verkligen poppar...
bil.jpg
bil.jpg (816.64 KiB) Visad 5466 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
Bilen har tuggat på under hösten, inga speciella åtgärder har krävts eller utförts. Men nu tändes servicelampan så den fick sig en liten genomgång. Olja/filter samt nytt batteri (Vart AGM), det gamla var 5 år och jag vill inte riskera att bli stående i vinter då jag är en flitig användare och dieselvärmaren.

Jag passade också på att slipa och polera strålkastarna då de började se lite slitna ut (med mina mått mätt), men nu ser de ut som nya och jag har lagt på ett lager UV-skydd. Skall bli spännande att se hur pass de håller.
KK.jpg
KK.jpg (500.29 KiB) Visad 2785 gånger
Lite hjulklappar är på ingående, men mer om det i kommande inlägg:)
Användarvisningsbild
av MartinS
Ingen förebild, men väl en efterbild...
strålkastaren.jpg
strålkastaren.jpg (818.33 KiB) Visad 2750 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
Bilen rullar på, fick en service gjord i januari och sommardäcken åkte på i helgen som gick. Jag köpte Bilstein B6 dämpare till den i vintras som skall monteras men jag ångrar nästan köpet, originaldämparna som gått några tusen mil tillsammans med polestarkrängningshämmaren bak är riktigt trevligt, speciellt med conti sommardäck i 235/40-18.
IMG_4589.jpeg
IMG_4589.jpeg (2.75 MiB) Visad 1649 gånger
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Köpråd volvo s60 t5

Det första man ser! Det var ingen stor avvik[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]