- tor 24 mar 2022, 16:27
#1493485
Att bilen är en stor "inkomstkälla" för staten är väl knappast en hemlighet. Bränslepriserna skenar fn och andelen som är skatt är större än någonsin.
MIn fundering är vad som kommer att hända när bilparken i majoritet blivit helt elektrisk. Ska staten lägga på ansenlig skatt på el, eller kan det bli krav på typ, kilometerskatt. Jag är dock övertygad om att staten inte kan släppa denna stora inkomstkälla, hur klimatvänlig den än må vara. I dagsläget är det mestadels positivt för elbilsanvändaren, trots höjda elpriser det senaste halvåret.
Vad är era tankar? Någon som hört eller läst något i ämnet om vad som står för dörren?
//Lasse
MIn fundering är vad som kommer att hända när bilparken i majoritet blivit helt elektrisk. Ska staten lägga på ansenlig skatt på el, eller kan det bli krav på typ, kilometerskatt. Jag är dock övertygad om att staten inte kan släppa denna stora inkomstkälla, hur klimatvänlig den än må vara. I dagsläget är det mestadels positivt för elbilsanvändaren, trots höjda elpriser det senaste halvåret.
Vad är era tankar? Någon som hört eller läst något i ämnet om vad som står för dörren?
//Lasse
Senast redigerad av 1 spaceuser, redigerad totalt 0 gånger.
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...

