- tis 10 dec 2019, 13:18
#1352961
Då var hjulen på då. Första reflektionen var att bilen ser alldeles för spinkig ut. 2cm smalare däck och (av nån märklig anledning?) 9mm högre offset gör att hjulen verkligen hamnar för långt in i hjulhusen. Tyvärr inget att göra åt, men märkligt val av Audi att ha så hög offset på smalare fälgar. Om nån vet varför så får ni gärna förklara.
Körmässigt var dock hjulen en positiv överraskning. Vet inte om det är däcken eller om bilen bara är bättre ljudisolerad men skillnaden mot Passaten är verkligen stor. Den bilen lät brutalt mycket de första 200 milen (Hakka 8) men här märks nästan ingenting av det. Har precis kört 200 mil och märker ingen större skillnad i ljudnivå. Det är tyst från början så att säga.
53CB626A-794D-4285-8B01-6E5B3091945A_1_105_c.jpeg (90.24 KiB) Visad 2265 gånger
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335i M-Sport cabriolet
Tidigare: BMW 320xDAT, BMW 335i DCT cab, Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i