epostaren skrev: ↑lör 03 nov 2018, 12:08
Provkörde D4 i 2 olika bilar. Trevlig motor om man vill ha diesel, tycker jag. En sak som jag tänkte på är att dessa 2 likvärdiga D4:or lät o kändes olika, den ena kändes råare än den andra. Utrustningen i båda bilarna ska vara samma och ingen av dom hade aukustikrutor. Oavsett, så grattis till nya bilen. Glöm inte att lägga upp ett antal bilder när du fått den
Hade inte tackat nej till T6 AWD eller liknande iheller, tyvärr har vi miljökrav på tjänstebilarna (under 120g co2) så därför fick det bli Diesel (inser att T8 uppfyller kraven men har ingen laddmöjlighet varken hemma eller på jobb i nuläget). Kommer ifrån V60 D3 och känner att den motorn lämnar lite att önska vid omkörningar och acceleration. Tror jag kommer bli supernöjd med D4:an och den kommer tjäna mig bra i 3år.
Min förhoppning är att elbils/hybrid marknaden har mognat ordentligt tills det är dags för byte igen
Ohh Absolut! Kommer skicka upp massvis med bilder.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription,
V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer