Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
Nu hoppade min beställning fram 2 steg, så nu är den På väg till Volvohandlare. 2 veckor kvar enligt Min Volvo :-)
av Lockis
epostaren skrev: fre 02 nov 2018, 18:27 Nu hoppade min beställning fram 2 steg, så nu är den På väg till Volvohandlare. 2 veckor kvar enligt Min Volvo :-)
Grattis!
Jag själv är som ett barn till jul :D Får sätta mig för första gången i min (visserligen D4) på Onsdag kl 13 :D
Användarvisningsbild
av epostaren
Provkörde D4 i 2 olika bilar. Trevlig motor om man vill ha diesel, tycker jag. En sak som jag tänkte på är att dessa 2 likvärdiga D4:or lät o kändes olika, den ena kändes råare än den andra. Utrustningen i båda bilarna ska vara samma och ingen av dom hade aukustikrutor. Oavsett, så grattis till nya bilen. Glöm inte att lägga upp ett antal bilder när du fått den :-)
av Lockis
epostaren skrev: lör 03 nov 2018, 12:08 Provkörde D4 i 2 olika bilar. Trevlig motor om man vill ha diesel, tycker jag. En sak som jag tänkte på är att dessa 2 likvärdiga D4:or lät o kändes olika, den ena kändes råare än den andra. Utrustningen i båda bilarna ska vara samma och ingen av dom hade aukustikrutor. Oavsett, så grattis till nya bilen. Glöm inte att lägga upp ett antal bilder när du fått den :-)
Hade inte tackat nej till T6 AWD eller liknande iheller, tyvärr har vi miljökrav på tjänstebilarna (under 120g co2) så därför fick det bli Diesel (inser att T8 uppfyller kraven men har ingen laddmöjlighet varken hemma eller på jobb i nuläget). Kommer ifrån V60 D3 och känner att den motorn lämnar lite att önska vid omkörningar och acceleration. Tror jag kommer bli supernöjd med D4:an och den kommer tjäna mig bra i 3år.
Min förhoppning är att elbils/hybrid marknaden har mognat ordentligt tills det är dags för byte igen :-)

Ohh Absolut! Kommer skicka upp massvis med bilder.
Användarvisningsbild
av epostaren
Min Volvo säger:En vecka kvar till leverans. Undrar när man kan köra iväg i den nya bilen?
av Lockis
epostaren skrev: ons 07 nov 2018, 07:19 Min Volvo säger:En vecka kvar till leverans. Undrar när man kan köra iväg i den nya bilen?
Min säger 0 veckor till leverans, den var planerad till nästa vecka ifrån volvo men jag hämtar den idag kl 13 :-)

Har du 1 vecka kvar i Min Volvo så skulle jag tro att ÅF kommer kontakta dig under denna veckan för att planera in leverans.
lev.JPG
lev.JPG (5.06 KiB) Visad 697 gånger
EDIT: Har din status uppdaterats till "Byggd" eller "På väg till din Volvohandlare"?
av Lockis
epostaren skrev: ons 07 nov 2018, 09:27 På väg till din Volvohandlare
Nu vet jag inte när den slog över till den statusen för dig, men jag vågar nästan lova att din bil finns hos din ÅF :-)
Ring din ÅF och kolla med han/hon.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]