- fre 31 aug 2018, 13:35
Jag är noga med att spara pengar, men jag jagar sällan runt och lägger någon tid på det och letar och jagar efter något som är billigt, eftersom det blir dyrare att göra så i längden.
Lövet skrev: ↑fre 31 aug 2018, 13:25 Det är i princip ingen skillnad på hur lättmekade bilarna är givet samma generation av bilar. Under skalet är det mestadels komponenter från underleveratörer såsom Hella, Magneti Marelli, Bosch mm. Peugeot eller Volvo har ingen nämnvärd betydelse. Det gör att vi inte kan svara det du önskar. Det vi däremot kan svara på är om det är en bra idé att betala 60 tusen för en Peugeot 206 och det är det inte.Ok. bra svar. Men som sagt pengarna spelar ingen roll. 59.000 kr är så väldigt små pengar för en för en bil. Det spelar ingen roll om det anses dyrt eller om den skulle kosta 40.000 kr istället. Viktigast är att bilen blir bra. Givetvis finns det alltid någon som är billigare. Så är det med allt och alla varor. Men tänker man så, så bedrar snålheten eller så man lägger massa tid på att jaga korvören. Har aldrig sett vitsen med det.
Jag är noga med att spara pengar, men jag jagar sällan runt och lägger någon tid på det och letar och jagar efter något som är billigt, eftersom det blir dyrare att göra så i längden.