- tor 30 aug 2018, 07:51
Men jag undrar hur åldern sliter? Alltså om bilen står i garage. Hur kan den slitas då? Vad är det som slits? Har hört förr någon säga det, förstår inte det.
Lövet skrev: ↑ons 29 aug 2018, 20:09Bilen ser ut som helt ny överallt och har stått i garage och inte körd på vintern. Det är ju en ny bil nästan för 59000 kr. Det är svårslaget. Bra pris. Lätt att fixa med också.FreddanNo1 skrev:Det är en omodern bil och den är dyr i förhållande till andra motsvarande till salu och efterträdarna. Trång, bullrig och osäker. Jag har svårt att se det som ett bra köp. Bilen är inte ny bara för att den har låg mätarställning. Ålder sliter lika mycket som mil. Du kan få en två generationer nyare bil som är bättre på allt till samma pengar. Klart säljaren vill framställa bilen som ett bra köp men det är det inte på rationella grunder.Lövet skrev: ↑ons 29 aug 2018, 17:58 Peugeot 207 för 59k är inget bra köp. Det ska han få en 208 för som är en mycket bättre bil på alla punkter. Gärna 1.2 THP motorn som är oerhört kul dessutom.Det är en Peugeot 206 bensin förmodligen sista tillverkade.
https://www.blocket.se/stockholm/Peugeo ... ?ca=11&w=1
Jag tycker 59000 kr är billigt för en nästan helt ny bil.
206 skall vara väldigt lättmekad säger säljaren.
Men jag undrar hur åldern sliter? Alltså om bilen står i garage. Hur kan den slitas då? Vad är det som slits? Har hört förr någon säga det, förstår inte det.