- tor 15 jun 2017, 11:16
Bilar lär finnas kvar om hundra år, självkörande kanske t.o.m. så för den sakens skull borde dom peka ut vägen framåt med hela handen. Dom som sitter på stålarna är dom som ska investera och regeringen kan utforma styrmedel så investeringarna hamnar rätt.
Miljöbilspremie hit och dit, återinför skrotningspremien och betala 5-10k och subventionera nya bio/el-fordon under 5-6år så folket förstår att det inte finns någon utväg och sen när 60% av fordonsflottan är miljöklassade så...boom, nya anpassade skatter och avgifter.
Marknaden anpassar sig alltid.
Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
lennarte skrev:Som jag skrivit tidigare så är det knappt en mandatperiod i långsiktighet bland riksdagspartierna, ingen lär ju minnas partiledare från Juholt och framåt om ingen kan spika en ödesfråga.Jallemet skrev:Ja, det är lite oklart om våra politiker tycker att vi ska värna om miljön eller bara håva in skatter.Min syn på saken är ganska klar, när det finns pengar att "ta in" på sådant folk i gemen behöver finns det inget miljötänk kvar. Då hade det fortfarande varit skillnad i pris på miljövänligare motorbränsle och icke miljövänligt
Det finns en historia om Gunnar Sträng. Han var finansminister i min ungdom och bar alltid både hängslen och livrem, och lär stå bakom följande uttalande om att deklarera inkomsten för högavlönade på den tiden "Hur mycket tjänade du?? Hur mycket har du kvar?? Skicka in det..." Det var han som blev känd som häxan Pomperipossa när han krävde 102% skatt på Astrid Lindgrens inkomst i mitten på -70-talet.
Bilar lär finnas kvar om hundra år, självkörande kanske t.o.m. så för den sakens skull borde dom peka ut vägen framåt med hela handen. Dom som sitter på stålarna är dom som ska investera och regeringen kan utforma styrmedel så investeringarna hamnar rätt.
Miljöbilspremie hit och dit, återinför skrotningspremien och betala 5-10k och subventionera nya bio/el-fordon under 5-6år så folket förstår att det inte finns någon utväg och sen när 60% av fordonsflottan är miljöklassade så...boom, nya anpassade skatter och avgifter.
Marknaden anpassar sig alltid.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk