- lör 13 maj 2017, 09:26
#1172460
Var uppe och satte på minuspolen efter bältesbytet med tändning i läge 2 och hoppades på att inga krockkuddar skulle lösas ut. Sprang en mus i motorrummet när jag öppnade huven
Gick fint och inga felkoder, men startade bilen från passagerarsätet (har ingen kudde där) bara för att vara säker. Läskiga grejer det där SRS-systemet.
Flyttade bilen från ladan och bilen gjorde konstiga ljud när jag vred på ratten. Rattade fullt åt båda håll och då försvann ljudet sån tur var. :) var en katt som hade gått rätt över bilen med leriga tassar och bilen var täckt i typ sand, så jag var allt tvungen till att tvätta den. Först blåste jag dock ur motorrummet med tryckluft från damm och musskit och hällde på lite vatten i spolarvätsketanken.
Motionerade det som man använder mest, vindrutetorkare fram och bak, alla fönster, körde AC osv.
Nu får bilen stå ute igen för att slippa mössen och fukten. Var nog salt som var på bältena och mattan, för det luktade ingenting i bilen.
Blir påställning i juli, längtar!
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Gick fint och inga felkoder, men startade bilen från passagerarsätet (har ingen kudde där) bara för att vara säker. Läskiga grejer det där SRS-systemet. Flyttade bilen från ladan och bilen gjorde konstiga ljud när jag vred på ratten. Rattade fullt åt båda håll och då försvann ljudet sån tur var. :) var en katt som hade gått rätt över bilen med leriga tassar och bilen var täckt i typ sand, så jag var allt tvungen till att tvätta den. Först blåste jag dock ur motorrummet med tryckluft från damm och musskit och hällde på lite vatten i spolarvätsketanken.
Motionerade det som man använder mest, vindrutetorkare fram och bak, alla fönster, körde AC osv.
Nu får bilen stå ute igen för att slippa mössen och fukten. Var nog salt som var på bältena och mattan, för det luktade ingenting i bilen.
Blir påställning i juli, längtar!

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk


Inte heller gör det någon som helst skillnad med avseende på vare sig gnistbildning eller styrdon om man har tändningen på eller inte när man återansluter batteriet. Och som SBergdahl redan påpekat är risken för knallgasansamling runt batteriet i ett öppet motorrum i stort sett obefintlig, särskilt som batteriet knappast står och kokar i det ögonblick man återansluter det.
Någon som har erfarenhet av att byta stereo på en V40? Vad jag har förstått behöver jag ha en ISO-adapter:







- By atteatte