Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Precis det är inga problem med att ta ur mattorna, bort med bultarna i framkant av stolen dom bakre räcker det med att du lossar på, sen viker du stolen bakåt, du måste också bort med plastlisten mot dörren till, sitter i clips. Ja det är inget svårt, där mattan sitter fast i något får du helt enkelt lossa på :)
SBergdahl skrev:Möbeltvätt och suga upp vätska med trasor eller liknande har funkat för mig i samma sits. Tar en stund men blir ok. Sista torkningen av fukten som trasor/handdukar inte tar görs förslagsvis med kupévärmare riktad mot på lagom avstånd.
Torka upp med trassor har jag försökt med, men det gjorde ingen skillnad... :roll: Kupévärmare hade kanske hjälpt lite dock...
Perra83 skrev:Jag tog ut mattorna fram på min V70R. La en i taget i morsans badkar med varmvatten och Grumme såpa. Hängde dom på tork ute i solen en förmiddag. Blev som nya, fluffiga och mjuka.
Värmepaketet läckte men det hade inte runnit ut i mattorna men ja tvättade dom ändå.

Det är plastpedalen som man vilar vänsterfoten mot som satt fast ordentligt. Framstolarna lyfte ja nog bara i framkant. Slutsteget och nån luftkanal släpptes nog...
Låter ju som en bra taktik! Ska nog göra något liknande. :-)-)
DayDreamer skrev:Precis det är inga problem med att ta ur mattorna, bort med bultarna i framkant av stolen dom bakre räcker det med att du lossar på, sen viker du stolen bakåt, du måste också bort med plastlisten mot dörren till, sitter i clips. Ja det är inget svårt, där mattan sitter fast i något får du helt enkelt lossa på :)
Jag får ta mig en titt på hur dom sitter. Det låter ju inte allt för svårt! :wink:
Har beställt termostat från Vparts nu. Tänkte först åka till Liljas och köpa en original, men har ingen lust att dra över bron bara för det.
Har inte tid heller för den biten... :roll:

Skulle tro att den håller samma standard som en original. Har aldrig haft några problem med det jag handlat på Vparts. Det har alltid varit bra kvalitet och trevligt bemötande! :wink:

Dessutom får jag hem den i brevlådan... :)
Jaha, kom hem efter jobbet idag och tänkte montera termostaten.

Sagt och gjort så körde jag in bilen i garaget, öppnade huven och skruvade av locket till expansions-kärlet. Erfarenheter från traktorer säger mig att motorn kallnar lite fortare då... :)
Gick sen in och tog en kopp kaffe.

Tog sedan och gick ut igen med endast en torx40, för att eliminera misstankarna om att bultarna skulle bli runda.
Satte dit torxen på den ena och vred om... skruv jäklen rörde sig inte ur fläcken men hålet blev runt! :evil:

Ska borra bort skallarna imorgon och plocka på mig ett par vanliga bult hemma på gården. Jag skiter i om det ska vara torx!
Jag avskyr när tillverkare använder torx på utsatta ställen och där de vet att de kommer att rosta fast. :x

Jag har fult med maskiner hemma som jag bytt ut torx mot vanliga bultar, då torxen har blivit runda. Där brukar jag dock kunna dra ett hack med vinkelslipen och skruva ur dem med en skruvmejsel.
Vid termostaten finns ju inte precis plats för vinkelslip... :roll:

Jaja, vi får hoppas på att det går imorgon...
Lucif3r skrev:Ja, en stor nackdel med aludelar är ju att saker och ting tenderar att ärga fast...
I dom lägena är det faktiskt nästan bättre att lossa bultarna medans motorn är riktigt varm, eftersom delen då har expanderat och inte nyper åt lika mycket.
Jo, det är väl så kanske...
Ska gå ut och försöka fixa detta nu. :)
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 55

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad