Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då har bilen varit iväg och fått rutorna tonade så de är mörkare nu :) Stod i valet och kvalet om framrutorna skulle tonas också men skippar det för stunden i alla fall.
Bild

Sen så var jag ute och fotade lite med kameran jag fick i julklapp. Ingen koll på inställningar osv än så vet inte om det är nån bild som är direkt bra men får läsa på och öva lite mer :p
Några smakprov:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

I övrigt så rullar den mest, ska in på service den 20 Januari och då har den väl rullat närmare 4800 mil skulle jag tro.
Snyggt.. Hade vit V70 som din med tonade bakrutan och spoiler. Det blir riktigt stiligt.

Bra att du inte tonade framrutorna.. Riktig raggarvarning på det och sjukt irriterande när man inte kan få ögonkontakt med förare. Samt att det ju är onödigt för dig att åka på flygande besiktning.
Snyggt :) vad körde du med för mörker på toningen? Jag gillar inte när det blir kolsvart toning utan tycker att rent praktiskt så är den ljusaste av toningen snyggast och praktiskt.
Tror det vart 15%. Den är inte helt kolsvart utan lite kan man se in men inte mycket dock. Den vart väl lite mörkare än den blir i vanliga fall också då de var tonade redan original men vart kanon, jag är nöjd :)
Då var bilen inne på service idag så nu är det fixat.
Bild

Blev en tvätt och lite enklare städning invändigt och under huven innan också, vill ju inte lämna in en skitig bil :)
Bild

Fick hem nya däck till 20" fälgarna häromveckan också så var iväg idag och lämnade dem för krängning så hämtas väl nästa vecka.
Bild

I övrigt så är det inte mycket mer att göra än att vänta på att våren kommer så man kan få på sommarhjulen igen. Ska eventuellt försöka få på ett par andra ändrör men annars får det räcka nu, har kostat tillräckligt med pengar redan...
Nu är däcken monterade så nu får våren komma :p
Fälgarna måste tvättas och lite stenskott osv. ska fyllas i annars så får de rulla som de är nu :)
Bild
Tänkte jag skulle fixa ena stänkskyddet bak då färgen släppt på 2 små ställen så tänkte bara fixa i lite färg med stenskottspensel. Men vid en närmare koll så har lacken krackelera på flera ställen så blir att lämna iväg och lacka om alla 4.....
Bild
Oj :o förmodligen så har underarbete varit dåligt, mina stänkskydd fick bada i stark avfettning först sen blev det noga rengöring med thinner flera gånger, och det fungerade för all färg sitter kvar :) Kommer inte ihåg lackade du stänkskydden själv eller lämnade du in dom?
DayDreamer skrev:Oj :o förmodligen så har underarbete varit dåligt, mina stänkskydd fick bada i stark avfettning först sen blev det noga rengöring med thinner flera gånger, och det fungerade för all färg sitter kvar :) Kommer inte ihåg lackade du stänkskydden själv eller lämnade du in dom?
Ja underarbetet verkar inte vara speciellt bra gjort tyvärr.... De är lackade på firma. Ska lämna dem på Fredag till han som lackade de jag hade på förra V70:in, de var betydligt bättre gjorda grundmässigt. Så hoppas han kan ordna till dem bra.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 40
S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant