Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

erikaeger skrev:Grymt fin bil, beundrar skicket du håller på den! :)

Nu på vintern suger det ju mest att tvätta bilen, men underlättar lite när man lagt lackskydd.
(Själva tvätten njuter man ju av, men att det blir skitit 5 minuter efter tvätten...;))

Läste i en annan tråd att du kör med BVE Grön...har du nått lackskydd på din bil och i så fall märker du typ att BVE Grön är mindre snällt mot lackskyddet eller är det bara att tuta och köra? :)
Kul att höra, jag gör mitt bästa att hålla den i nyskick :)

Jag la Meguiars Paint Protect på den i juni och har sedan dess endast tvättat med W&W och Quik vax. BVE grön är alkalisk avfettning, dvs den är inte aggresiv mot vax och lackskydd på bilen. Så det är bara att tuta och köra ;)
Mini_ice skrev:Kanonsnyggt med fälgarna :D , vore skönt om man slapp saltet..
Tack, jag är riktigt nöjd med fälgvalet :D jaa verkligen, har bytt jobb så måste pendla 8 mil om dagen istället för 1 mil som jag hade till mitt förra jobb. Vilket inte är bra för hälsan :lol: Såg en klockren regskylthållare här om dagen, "Salt har man på maten!" :lol:

Idag blev det en avspolning igen, så den ser ren ut iallafall.

Bild
Bild
jimlindeborg skrev:
erikaeger skrev:Grymt fin bil, beundrar skicket du håller på den! :)

Nu på vintern suger det ju mest att tvätta bilen, men underlättar lite när man lagt lackskydd.
(Själva tvätten njuter man ju av, men att det blir skitit 5 minuter efter tvätten...;))

Läste i en annan tråd att du kör med BVE Grön...har du nått lackskydd på din bil och i så fall märker du typ att BVE Grön är mindre snällt mot lackskyddet eller är det bara att tuta och köra? :)
Kul att höra, jag gör mitt bästa att hålla den i nyskick :)

Jag la Meguiars Paint Protect på den i juni och har sedan dess endast tvättat med W&W och Quik vax. BVE grön är alkalisk avfettning, dvs den är inte aggresiv mot vax och lackskydd på bilen. Så det är bara att tuta och köra ;)
Och det lyckas du med! :D

Okej, det låter som ett bra upplägg, då ska jag beställa lite BVE grön :)
BVE Grön är hur bra som helst, ser fram emot att ösa på det vid den länge efterlängtade tvätten som sker imorrn.
Spoiler »
Man får göra det man kan i detta land med detta väder tyvärr.. Ser kalasfint ut på bilderna iaf!

Ser jag fel eller har du bytt belysningen under backspeglarna till led?
jimlindeborg skrev:Stämmer bra det Mini. Var nog den första "modden" jag gjorde. Super enkelt och tar max 5min :)
Behövde man ta isär spegeln eller räcker det att vinkla spegeln inåt bilen och sedan försöka trycka ut lampinsatsen? Eller har du ett annat knep?
Vad är det för LED som ska i, behövs det CANbus?

Mycket snygg bil förövrigt!
Jag bände loss spegelglaset med ett "fiskben" och sen finns det ett litet hål där man för in en smal flatmejel och trycker ur lamphållaren. Jag har bara vanliga T10 LED lampor :) Här finns det en liten guide, dock behöver du inte plocka bort kåpan,
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 3-)%202016
Tack ska du ha!
Senast redigerad av 2 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]