Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Exyzäta
Lillarapunzel skrev:Nu har vi absolut inga planer på att sälja/skrota/göra oss av med Blå, utan om något snarare Skrot-Skodan.
Men iaf, de finns en rätt fin S70 -97 som ev. kan vara till salu.

Jag undrar vad den ungefär kan vara värd?

Lite fakta om den:
Modell: S70.
Årsmodell/uttagen: 1997 - uttagen juni -97.
Paket: GLT.
Växellåda: Automat.
Färg: Mörkgrön metallic.
Inredning: Vit/creme helskinn.
Antal ägare: 1 ägare.
Miltal: Ca. 17 500 mil.
Rost: 100% rostfri, alltid stått i varmgarage.
Skador: Några mindre repor.
Övriga upplysningar: Den står inte, och har aldrig stått avställd. Men sedan 2010 har den i princip bara körts fram/tillbaka till besiktningen. Tror den gått typ 70 mil de senaste snart 7 åren. Ska vara helt mekaniskt/tekniskt felfri. Det tyngsta påpekandet den haft på besiktning någonsin är att någon lampa var lite glapp. Tror inte ens den haft en 1a någon gång. Alla däck är dock original, och det mesta andra i bilen också för den delen, kamrem, oljor o.dyl inkluderat.............

Vad är rimligt pris på ovanstående? Med tanke på att det är en S70, GLT och så fint skick skulle jag säga ca. 50 000 kr. Har dock inte alls någon koll på vilken prisbild som gäller för S70....
Är det förresten någon som vet hur mycket man får dra med en S70 på B-kort? 1 300 kg är absoluta minimum för mig, men ju högre ju bättre! Blå får ju dra typ 1 600 kg, och det hade varit önskvärt om denna fått göra det också.... Har dock inte plåten på ovanstående bil, så kan inte kolla i Släpvagnskollen....
För mindre än 50 loppor kan du få en fin S60 från -07 som har gått ca, 18000 mil!

https://www.blocket.se/ostergotland/Vol ... ?ca=15&w=3

Tror allt mer på trollteorin.
Bilagor
IMG_0421.PNG
IMG_0421.PNG (56.65 KiB) Visad 2666 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det någon som på allvar inte tror på "trollteorin" med senaste vändning? Lillarapunzel har exakt samma spec på denna bil som hon hade på 850:n som fanns på Flachback augusti 2015. ??:-/
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159

Brodit enl. min åsikt. Haft dem i +20 å[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande