Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja se på faan.. :D
Jag har inte fått något brev än i allafall.
Hur vet man vilka det gäller? Finns ingen mer information att gå på för att lista ut om man är drabbad?
Fick också sånt där brev från Volvo via Bil Bengtsson.

Eftersom jag har den årliga servicen (Volvo V60 med T4 motor) hos Bil Bengtsson så ringde jag upp de för att höra om de kunde utföra åtgärden R29705 samtidigt. Först nämnde kundmottagningen att detta var en "kampanj på avgasrör", jag blev lite stel och tänkte va fan pratar hon om? Men hon uppgav koden "R29705" och då stämde det med brevet jag fick så det blir så att de fixar det samtidigt som vanliga servicen vilket är skönt så man slipper åka dit två gånger!

Och förresten .. Alla T2, T3 och T4 (samt T4F) har 1.6 liter bensinmotorer! Sen finns det även T5 och T6 som har 2.0 liter bensinmotorer.
Derank skrev:Numera är iaf t4 2 liters
Ja det stämmer, från 2015 årsmodell så har T4 en två liters motor och T3 har en 1.5 liters motor.

Skillnaden i prestanda liten enligt specifikationerna, den nya 2 liters T4 har 190HK och den gamla 1.6 liters ha 180HK .. i vilket fall som så har min T4 (1.6 liters motor) en 200HK med Polestar optimering .. vet inte om det är annat än HK som skiljer sig, bättre eller sämre vet jag inte heller!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej! Jag har en V90 t6 recharge 2021 med 8-vxl aut[…]

Oj, aj.. Att mina mätare visar olika vet jag […]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]