Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
DayDreamer skrev:Där har du något att pyssla med ett tag :)
Ska försöka ha tålamod på något sätt men är taggad för att se hur det blir 8) undrar om man kan polera upp panelerna?
Användarvisningsbild
av Briander
Efter att kamremsbyte och service nu är gjort känner jag mig sugen på att hitta på andra inte så viktiga men kul saker. Har kvar att fixa till revan i bakstötfångaren och hitta en höger framskärm i samma färg som bilen. Förra ägaren hade R-front och XC-grill på bilen men det blev stulet och med tanke på vad fronten kostar så får den nog vara som den är nu. Men saker att skaffa:

Grill med nya emblemet.
Växelspaksknopp i trä som matchar panelen borde gå att hitta?
Solgardiner! Kanske främst till hatthyllan, är inte mycket för toning. Kan nog bli svårt att hitta.
Vindavvisare.
Stänkskydd bak.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:
DayDreamer skrev:Där har du något att pyssla med ett tag :)
Ska försöka ha tålamod på något sätt men är taggad för att se hur det blir 8) undrar om man kan polera upp panelerna?
Det tar längre tid än vad man tror och har du otur så sitter Ecc panelen bomfast vilket den brukar göra. Ja jag tog vanligt bil vax dom blev iaf blanka då igen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Efter att kamremsbyte och service nu är gjort känner jag mig sugen på att hitta på andra inte så viktiga men kul saker. Har kvar att fixa till revan i bakstötfångaren och hitta en höger framskärm i samma färg som bilen. Förra ägaren hade R-front och XC-grill på bilen men det blev stulet och med tanke på vad fronten kostar så får den nog vara som den är nu. Men saker att skaffa:

Grill med nya emblemet.
Växelspaksknopp i trä som matchar panelen borde gå att hitta?
Solgardiner! Kanske främst till hatthyllan, är inte mycket för toning. Kan nog bli svårt att hitta.
Vindavvisare.
Stänkskydd bak.
Grillen har ju jag om du nu vill ha en original/ribbgrillen. Växelspaksknoppen har jag bytt på min bil till en i trä. Du hittar trä Växelspaksknoppen på V40/S40 S80 V70N och S60. Nu är ju inte träet exakt samma nyans tyvärr kollar du i min garaget tråd så ser du skillnaden.
Solgardinerna är nog så gott som omöjliga att hitta, ja vindavisarna gör sig snyggt på S/V70 har ju själv sådana.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:85x70 92-98 har ingen knopp i trä, om det är manuell du har. Men 99-00 finns det till, och den ser förjävlig ut :)
Nä trä knoppen ser inte förjävlit ut, men däremot original knoppen i 99-00 ser ju förjävlig ut.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Lucif3r skrev:85x70 92-98 har ingen knopp i trä, om det är manuell du har. Men 99-00 finns det till, och den ser förjävlig ut :)
X70 99-00 har ingen knopp i trä till manuell heller. Däremot kunde du få en i trä till automaten. I alla fall inte om du tittar på tillbehörs-webben. :)

Som DayDreamer säger så kan du rycka en från en S80 t.ex. Det gjorde jag och den passar direkt. :wink:
Användarvisningsbild
av Briander
DayDreamer skrev:Grillen har ju jag om du nu vill ha en original/ribbgrillen. Växelspaksknoppen har jag bytt på min bil till en i trä. Du hittar trä Växelspaksknoppen på V40/S40 S80 V70N och S60. Nu är ju inte träet exakt samma nyans tyvärr kollar du i min garaget tråd så ser du skillnaden.
Solgardinerna är nog så gott som omöjliga att hitta, ja vindavisarna gör sig snyggt på S/V70 har ju själv sådana.
Jag kommer gärna och köper grillen i veckan när du kommit hem :) ska kolla i din tråd på knoppen! Även om det inte matchar exakt tror jag att det blir snyggt.

Synd på solgardinerna bara, förstod att det blir svårt att hitta men ska hålla koll.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]

Acproblem Volvo 940 -98