Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
Ja det är väl bara 1998 som har fördelare? Det är konstigt när jag letar delar till min bil på vissa sidor, då finns inte fördelar-grejerna med så jag har fått söka på 850 med B5254S för att få fram rätt saker :roll:

För övrigt så justerade jag ner torkararmen på förarsidan då den lågt högt upp på rutan men nu nu ligger den emot mot huven i nedre läget istället. Trots att den är i samma höjd som sin kompis. Hur ser det ut på era bilar, är den så nära huven? Eller är något knas?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Ja det är väl bara 1998 som har fördelare? Det är konstigt när jag letar delar till min bil på vissa sidor, då finns inte fördelar-grejerna med så jag har fått söka på 850 med B5254S för att få fram rätt saker :roll:

För övrigt så justerade jag ner torkararmen på förarsidan då den lågt högt upp på rutan men nu nu ligger den emot mot huven i nedre läget istället. Trots att den är i samma höjd som sin kompis. Hur ser det ut på era bilar, är den så nära huven? Eller är något knas?
Ja det är lite små lurigt när man har bilar så där precis i bryt punkten.

Kan ta en bild så får du se hur mina ligger i sitt viloläge :)
Användarvisningsbild
av Briander
Ja det är tydligt med den här, tur det är såpass vanliga delar ändå.

Ja gör gärna det om du orkar :)
Användarvisningsbild
av Briander
Förhoppningsvis blir kamremmen bytt idag! Några mil kvar på intervallen men skönt att få det gjort.

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Ja det är tydligt med den här, tur det är såpass vanliga delar ändå.

Ja gör gärna det om du orkar :)
Japp orkar gör jag men det är just om jag hinner :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Förhoppningsvis blir kamremmen bytt idag! Några mil kvar på intervallen men skönt att få det gjort.

Bild
Gött att få det bytt ser att du även förmodligen kommer att byta multiremmen, det skulle även vara bra att du byter spännaren till den när du nu ändå har lös remmen och sånt :) och glöm ej att använda tolkar till kamrems bytet som Lucifer skrev, dom finns att köpa på Biltema ifall du inte har några.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000024103/
Användarvisningsbild
av Briander
Lucif3r skrev:92-97 850, samt 97-98 x70.

... Och jag hoppas du har tolkar till kamremsbytet... Annars kommer det inte bli rätt.
Jag lämnade jobbet till killarna på bilverkstaden, jobbar själv på däckverkstaden :)

Nu är det klart, kamrem och rullar, vattenpump och aggregatrem bytt, vid nätta 35336 mil! Spännaren till aggregatremmen blev inte bytt nu, förhoppningsvis klarar det sig många mil ändå. Lite kul att dekalerna under huven från alla kamremsbyten sitter kvar.
8002.jpg
8002.jpg (85.75 KiB) Visad 363 gånger
Användarvisningsbild
av Briander
Då har träinredningen från nexus kommit! Blir ett semesterprojekt även detta.

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19
Bromsbelägg

Aldrig sett något annat än att bromsbel[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]