Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BerraGson
Den roligaste dieseln jag har varit med om. Sen är det manuell låda och inte automat.
Som jag skrev tidigare (tror jag) så sa den tidigare ägaren att den hade gått som pendlar bil mellan Ödeshög och Stockholm :lol: Många snabba mil.

Upptäckte en ny rolig funktion idag.
Skrev tidigare en tråd angående halvljusproblemet.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=127964
Då jag tidigare hade H4 och nu H7 så blev det så att när jag satte på helljuset så slocknade halvljuset. Ett problem jag kunde leva med.
Nu när jag bytte elcentralen (Satt på en bil med dubbel H7) så fortsatte halvljuset lysa när jag sate på helljuset.
Problems solved :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
BerraGson skrev:Den roligaste dieseln jag har varit med om. Sen är det manuell låda och inte automat.
Som jag skrev tidigare (tror jag) så sa den tidigare ägaren att den hade gått som pendlar bil mellan Ödeshög och Stockholm :lol: Många snabba mil.

Upptäckte en ny rolig funktion idag.
Skrev tidigare en tråd angående halvljusproblemet.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=127964
Då jag tidigare hade H4 och nu H7 så blev det så att när jag satte på helljuset så slocknade halvljuset. Ett problem jag kunde leva med.
Nu när jag bytte elcentralen (Satt på en bil med dubbel H7) så fortsatte halvljuset lysa när jag sate på helljuset.
Problems solved :mrgreen:
Ja det där känner jag igen, det är olika kopplat på bilar med H4/H7.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
BerraGson skrev:Men det verkar som det är styrt av den boxen. Kabelmässigt sett har jag inte gjort något.
Ja det är boxen som styr skrev lite galet igår :oops:
Användarvisningsbild
av BerraGson
Fick igår hem denna leksak:
Bild
Tyvärr så gick min idé i stöpet när jag började klippa och klistra i bilen så nu tillbaka till ruta ett med mitt testande.
Användarvisningsbild
av BerraGson
:mrgreen:
Såg att det finns lite tankar om att ha det integrerat på något sätt i original systemet.
Har suttit med elschema över färddatorn för att se om man kan använda en knapp som man vanligtvis inte använder.
Min tanke föll direkt på infon som farthållaren ger. Men det sket sig direkt :(
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]