Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
White skrev:Kan faktiskt också tycka det ser lite rått ut med hål i listen om det är snyggt gjort, vilket dina är då dom sitter jämt och snyggt. 8)
Noga utmätt med tumstock och tushpenna 8) Enda problemet var första hålet då jag borret hamnade i torkarhålet och ej fick fäste.. Slirade runt lite innan den fick grepp. Men 607 på burk kommer inskaffas och då kan jag även slipa kanterna lite också!
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lyckades basa sönder taklampskåpan.. Känner jag mig rätt så kommer det vara så några månader tills jag får tummen ur röven och åka till skroten..

Tänkte även kolla om någon av er kan veta vad mitt problem kan vara när motorfläkten ej går igång automatiskt.. Har bytt relä och kollat säkringar men inte mer än så. Är inte 100% när det gäller motorer.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Fläktmotorn kan ju också ha dött, du kan ju testa genom att ta en Kabel stöt den emot en av pinnarna i reläet där dom tunnaste kablarna sitter och andra änden av kabeln mot jord. Reläet ska då slå till och fläkten ska starta.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Fläktmotorn kan ju också ha dött, du kan ju testa genom att ta en Kabel stöt den emot en av pinnarna i reläet där dom tunnaste kablarna sitter och andra änden av kabeln mot jord. Reläet ska då slå till och fläkten ska starta.
Provade detta igår och ingenting hände.. Så känns som att fläkten är död och jag får ta och byta ut den!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Klickade det i reläet då?
Jag kommer inte ihåg hur exakt reläet beter sig, men det är inte dom klassiska jord/plus matningar, utan ett par olika signaler som ska stå i vissa lägen för att reläet ska slå igång rätt. Tror det är typ 9V på ena och 7V på andra, och beroende på vilken som är hög/låg så väljs hastigheten på fläkten.

Det var jobbigt att felsöka det när jag fixade mitt, då normala mätningar inte gav några vettiga uppgifter :roll:
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:Klickade det i reläet då?
Jag kommer inte ihåg hur exakt reläet beter sig, men det är inte dom klassiska jord/plus matningar, utan ett par olika signaler som ska stå i vissa lägen för att reläet ska slå igång rätt. Tror det är typ 9V på ena och 7V på andra, och beroende på vilken som är hög/låg så väljs hastigheten på fläkten.

Det var jobbigt att felsöka det när jag fixade mitt, då normala mätningar inte gav några vettiga uppgifter :roll:
Klickade ej i relät heller, vet inte riktigt om jag gjorde rätt..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 33

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]