Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av DLS
Intressant läsning om monteringen av vingen o rosten på skruvarna.
Har precis fått hem en vinge från LMR som ska vara i polyuretan precis som vparts premium vinge.
Dock ska min vinge monteras med 2 små bultar och 2 muttrar.
Mina muttrar o bultar ser ut o vara i vanlig 8.8 stål så funderar på att byta ut dom mot rostfritt för att inte få ytrost som ni verkar ha fått på era.
Samt att dra en ring runt varje borrhål med nått silikon utan ättika i för att inte få in vatten i bakluckan
Läste volvos monterings instruktion o dom säger att man ska borra 2 av hålen 10mm men det känns på tok för stort, borrade du så stort?
Användarvisningsbild
av grillchips
Nu vet jag varken vad jag har för material i vingen (men den är original från Volvo) eller vad jag har för material i bultar och muttrar men jag öste på med silikon över alla "blottade" delar och det har inte visat någon tendens till rost under de 3 år vingen suttit på.
Måste bara få tummen ur att sätta i täcklock i hålen, det ser ju lite lustigt ut när man öppnar luckan och ser skruvhålen och silikon-blobbarna.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]

Den stora annons-tråden