Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rlind
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:
Lucif3r skrev:italien tillät inte bromsljus i bakrutan...? Nej det kan väl ändå inte stämma... Det är ju bara att kolla på 7/900-serien, alla italien importer har ju bromsljuset precis som övriga marknader.

Nej, den enda logiska förklaring jag kan komma på är om din bil hade vinge med bromsljus direkt från fabriken. För då kan det vara möjligt att dom aldrig monterade bromsljuset i rutan(enl. monteringsanvisningarna ska det ljuset ändå kopplas ur vid montering av vinge med bromsljus).
Det lät mer logiskt!
Det kanske har trillat ner och ligger innanför inredningen och lyser :roll: Bild

Det stämmer nog det där att dom aldrig monterade bromsljus i rutan då man har spoiler från fabrik.
Intressant det ni skriver, och samtidigt verkar det inte finns någon logik i det? Har iofs aldrig reflekterat över det förrän nu..

Har en 855R -96 från Italien och den har inte heller bromsljus i bakrutan. Den har heller aldrig haft vinge innan den kom i min ägo, och luckan är inte heller bytt.

Min svensksålda guling har dock bromsljuset i rutan, och Volvo originalvinge utan bromsljus. Men här vet jag inte om den såldes med vinge eller ej..

Hade en tysksåld 855R tidigare och den saknade både vinge och bromsljus. Av skruvarna att döma så har de aldrig lossats, och luckan var heller aldrig bytt.

Fin guling förresten!
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Ja en tvätt var att välbehövlig :D Det brukar vara ett h-vete att få bort det där kletet från träden.
StefanN skrev:Ja, den tvätten va välbehövlig.
Ja usch ja! Faktiskt inte föör svårt att få bort kletet. Däremot för 2 somrar sedan så stod jag under ett träd som hade gett ifrån sig ett helt lager med saftliknande klet.. Det var svårare att få bort.
Rlind skrev:
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:Det lät mer logiskt!
Det kanske har trillat ner och ligger innanför inredningen och lyser :roll: Bild

Det stämmer nog det där att dom aldrig monterade bromsljus i rutan då man har spoiler från fabrik.
Intressant det ni skriver, och samtidigt verkar det inte finns någon logik i det? Har iofs aldrig reflekterat över det förrän nu..

Har en 855R -96 från Italien och den har inte heller bromsljus i bakrutan. Den har heller aldrig haft vinge innan den kom i min ägo, och luckan är inte heller bytt.

Min svensksålda guling har dock bromsljuset i rutan, och Volvo originalvinge utan bromsljus. Men här vet jag inte om den såldes med vinge eller ej..

Hade en tysksåld 855R tidigare och den saknade både vinge och bromsljus. Av skruvarna att döma så har de aldrig lossats, och luckan var heller aldrig bytt.

Fin guling förresten!
Kanske är som du säger! Fruktansvärt ologiskt. Ska man dra iväg ett mail till Volvo och fråga? :)
*Edit; skickade iväg ett mail till dom så får vi se om dom svarar!
Tack du! Kommer vaxas och få nya emblem inom de närmsta veckorna så den lär bli ännu finare!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bilar utan bromsljus vid luckan såldes faktiskt då det finns ett skydd att sätta där istället för bromsljuset. Nr 18 på bilden.

Bild
av Rlind
DayDreamer skrev:Bilar utan bromsljus vid luckan såldes faktiskt då det finns ett skydd att sätta där istället för bromsljuset. Nr 18 på bilden.

Bild
Ja, det sitter ett skydd/lock där precis som du säger. Men det är dock inte riktigt lika högt som på bilden.

Men strunt samma, nu har ju TS redan bromsljus i vingen :)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Nu har jag precis kommit hem från en dag hos föräldrarna och lite plock och pill med bilen!
Blev en hel del småsaker som fixades som ni kommer se på bilderna. :)

----

Någonting jag har grubblat över många nätter och bestämde mig för att bara sätta borren i lyktlisten! Hatar de små hålen som ska vara till torkararmarna och älskar när folk borrar hål för att få "bättre" luftflöde, ser skitrått ut och blev asnöjd!
Bild

Men snett uppifrån såg man gul plast vilket jag inte gillade!
Bild

Bild

Nu är den visserligen nerslipad men grillan hade sett betydligt bättre dagar innan jag satte sandpappret i arbete ändå..
Bild

Vit??
Bild

Näää...
Bild

Dit med ribban! :)
Bild

Toknöjd!
Bild

Även locket till vattenbehållaren hade sett bättre dagar.
Bild

Lite roligare nu.
Bild

:roll:
Bild

:-)-)
Bild

:-)))))
Bild

Hemma igen efter en lång dag och blir fortfarande pirrig i magen av att se bilen efter 3 år!
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hål i listerna tycker jag inte om, däremot när man sågar ett spår och lägger nät för ser rätt så ballt ut :)

Fint att du har sneribban på grillen :-)-) Dom flesta med rutgrill kör ju utan sneribban :*O/

Men du, jag tycker du börjar i lite fel ände med sprayburken (PO) Du får ta och göra något åt den där sunkiga ventilkåpan! T ex en sprayflaska ljus zink så ser den som ny ut sen :)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:Hål i listerna tycker jag inte om, däremot när man sågar ett spår och lägger nät för ser rätt så ballt ut :)

Fint att du har sneribban på grillen :-)-) Dom flesta med rutgrill kör ju utan sneribban :*O/

Men du, jag tycker du börjar i lite fel ände med sprayburken (PO) Du får ta och göra något åt den där sunkiga ventilkåpan! T ex en sprayflaska ljus zink så ser den som ny ut sen :)
Hål i listen fångade mig direkt, men inte om man ska ha det i båda av någon anledning.. Bättre luftflöde till luftfiltret? (D)
Kan inte leva utan sneribba, känner mig naken utan en :oops: Ångest bara att välja mellan svart och blå, men gillar den svarta!

Budget och tidsbrist är svaret på att jag må börja i fel ände, men saker kommer hända så småningom! T.ex bakflyttat batteri, avskärmning till luftfiltret, överliggande tryckrör och allmänt putsat!

Edit: lägger även till chip, större turbo och 3" på den listan :idea:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nä hål i listerna gillade inte jag heller :| (Säger jag som har kvar torkarna till strålkastarna) annars så ser allt helt ok ut :)

Jag har också kvar sneribban i min rutgrill som förövrigt är i krom.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 33
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox