- mån 23 maj 2016, 12:37
#1079034
Hur kan vi generalisera från tidigare erfarenheter om Volvo använder nya material? En hel del när det gäller rostskydd handlar ju om andra saker än dem Vi Bilägare kan se vid en inspektion av det slag de utför. Ett av de allra viktigaste stegen framåt i utvecklingen av Volvos rostskydd var exempelvis den ökade/förbättrade användningen av galvanisering i karossen. Men exakt var det är galvat och hur mycket är ju knappast något Vi Bilägare kan avgöra med hjälp av sina rostskyddsinspektioner.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut