Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bromsbeläggen var lagom in körda :-)-) hade problem med en kolv på VB gick inte ens att tvinga in kolven med hjälp av skruvstädet efter att jag hade plockat bort oket :shock:
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Bromsbeläggen var lagom in körda :-)-) hade problem med en kolv på VB gick inte ens att tvinga in kolven med hjälp av skruvstädet efter att jag hade plockat bort oket :shock:
Ja då är de dag att byta ok :) Var så på min V70 jag hade..
Ja dem var ju nästan ny :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Min läcker där man trär på slangen, ändå så har jag dragit slangklämman ordentligt men det slutar ta mej tusan inte att läcka ändå :x Vart läckte din då kom det också från där slangarna går in?
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Min läcker där man trär på slangen, ändå så har jag dragit slangklämman ordentligt men det slutar ta mej tusan inte att läcka ändå :x Vart läckte din då kom det också från där slangarna går in?
Spruta rent med bromsrengöring runt slangar och under behållaren.. Och de verkar som behållaren är sprucken undertill..
Användarvisningsbild
av Braweheart
BilJÄVEL..

Kommer ut och skall flytta bilen och den går knappt.. visst den har krånglat en del nu i veckan men inte så här..

Kollar stiften som ser sjukt illa ut.. 2 torra å sotiga och 2 dyngsura..
Kompmätarn låg i bil så gjorde ett test.. Komplös på 2an och 3an sprutar vatten.. Toppackningen kass igen.. SATAN :evil:

Skall ju jobba imorn måste ha bilen :O Ja leta upp en bil att låna åka till biltema och handla lite

Bild

Hem och sen riva bilen och ja se på fan packningen kass..

Bild

Bild

Bild

Till slut så är skiten klar och startar och går som den skall..

[youtube]l-nc15P4[/youtube]
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Men vad tusan kan ha hänt med blockpackningen då :shock: ? Är det dålig kvalité på biltemas blockpackning?

Tur iaf att det är enkelt att byta blockpackning på dom :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Men vad tusan kan ha hänt med blockpackningen då :shock: ? Är det dålig kvalité på biltemas blockpackning?

Tur iaf att det är enkelt att byta blockpackning på dom :)
Ja du inte vet jag.. Har inte en aning om kvalitén.. Men polarn tror att de är pga att ja inte efterdragit toppbultarna.
höll på hela dagen igår..
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240