Utvecklingen av hybrid och rena elbilar är fantastisk och vi har de senaste åren tagit jättekliv framåt.
Men jag kan inte förstå varför man skall skatta ihjäl bränslen och skylla på miljö när det vore ärligare att säga som det är, pengar skall in.
Om det handlar om miljö så skall man även beskatta ihjäl andra branscher som till exempel fraktfartygen.
Det är ju inte svårare än att straffbeskatta tokhårt det som kan produceras här så att vi inte får någon import.
Vi kommer inte heller att få exportera något men det är väl OK för miljöns skull.
Varför köpa kött från Argentina, Tyska äpplen, Holländska gurkor, Italienska ägg, jordgubbar från Marocko.
http://www.theguardian.com/environment/ ... -pollution
Confidential data from maritime industry insiders based on engine size and the quality of fuel typically used by ships and cars shows that just 15 of the world's biggest ships may now emit as much pollution as all the world's 760m cars. Low-grade ship bunker fuel (or fuel oil) has up to 2,000 times the sulphur content of diesel fuel used in US and European automobiles.
US academic research which showed that pollution from the world's 90,000 cargo ships leads to 60,000 deaths a year
Båten i lumpen som jag var på drog en bilists årskonsumtion per timme i Diesel.
Det känns som om partyfärjorna på Östersjön är ett större hot än biltrafiken även om dom har väldigt låga utsläpp sett till andra typer av fraktfartyg.
Därmed inte sagt att man inte skall jobba mot en utsläppsfri eller iallafall lägre utsläpp inom biltrafiken.