Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jim168 skrev:Okej men de är la inte så bra o köra högtryck på motorn? Med tanke på tändkablar och sånt där

Jag är av samma åsikt :) Så jag brukar bara ta en halv-blöt svamp och torka. Olja och sånt sprutar jag lite avfettning på och fortsätter med svampen :P Då har man bättre kontroll på vart vattnet tar ivägen, och kan enkelt undvika saker som brukar kunna bli grininga av vatten, såsom fördelare, tändkablar och stift och liknande givare.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag gjorde motortvätt på min och har alltid använt högtrycken utan bekymmer, men en dag så tog jag trädgårdslangen och spolade av bilen och motorn då den var dammig. Sen efter det så gick bilen inte som den skulle för då hade vattnet trängt ner till tändspolarna och trängt in i en av tändspolarna jäkla tur att det bara var en. Efter bytet av tändspolen så gick bilen som den skulle igen :)

Som ditt motorrum ser ut så skulle jag gå lös med avfettning låt verka och sen på med högtrycken, generatorn klarar av vatten men du behöver inte stå och nö blåsa med hög trycken på den. Jag skulle nog rekommendera att du har motorn ljummen för då ångas vattnet bort rätt fort innan det tränger in där det inte ska vara men du ska självklart varmköra den ordentligt sen. Sen löses oljan och skiten upp lättare om motorn är ljummen.
av Jim168
vad tycker ni om raka rör då låter de för högt? själv tycker jag de låter normalt fast kan smälla till då o då saknar de ljudet som bara den
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Raka rör och 3" hela vägen det är det som ger :-)-) Det ska vara så att andra bilars larm går när man åker förbi :)
av Jim168
haha aa, hade raka rör med 2.5" hela vägen bak i sommras men lät gött, tills jag fixa dit en ljuddämpare med simonssportsystem

har ett annat efternamn men min bil ändå :)

• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Dolda Vinkeln...

Det är som sagt var två radarer som sit[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]