Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förmodligen har fläktmotståndet gått sönder för att kupéfläkten har gått tungt och dragit en massa extra ström.
Användarvisningsbild
av Braweheart
Att dra kablage till Bas i 745 vs 240 aldrig ingen.. I 240 hade jag varit klar på 2h

I 745 tog de fan 1½dag..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen har jag tydligen haft eller har ett läckage i klockan i torpevägen..

Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
1½ dag..? Jag drog mina kablar i 945an på typ 1h(25mm2), och var bland det första jag någonsin skruvat på en bil i mitt liv :P . Det är ju pissenkelt.
Tog betydligt längre tid och var betydligt drygare i V70in(2x10mm2) :P Men även där tog det typ max 2h.

Om jag inte missminner mig så drog jag strömkabeln på höger sida, och lågnivå/remote/högtalarkablar på vänster sida i 945an(var en GL så batteriet satt på högersidan).
V70in drog jag ström på vänster sida och lågnivå i mitten.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Eller så gör man den enkla vägen drar pluskabeln från batteriet ner vid torpedväggen dra den hela vägen under bilen tills du kommer bort till bagaget borra ett hål dra upp kabeln klart kabeln är nu dragen. Visst några kattstrypare får du väl använda också så att det sitter fast ordentligt. :lol: :lol: :wink:

Är det så mycket svårare på 740 än 240 :o
Användarvisningsbild
av Braweheart
Lucif3r skrev:1½ dag..? Jag drog mina kablar i 945an på typ 1h(25mm2), och var bland det första jag någonsin skruvat på en bil i mitt liv :P . Det är ju pissenkelt.
Tog betydligt längre tid och var betydligt drygare i V70in(2x10mm2) :P Men även där tog det typ max 2h.

Om jag inte missminner mig så drog jag strömkabeln på höger sida, och lågnivå/remote/högtalarkablar på vänster sida i 945an(var en GL så batteriet satt på högersidan).
V70in drog jag ström på vänster sida och lågnivå i mitten.
Drog +kabel på höger sida bilen och tänkte dra lågnivån i mitten men fick inte de så gjorde om allt och drog den på vänster sida..

Men krångligt som fan.. Dragit ljud i massa med bilar men denna var värst.. Både 240 och V70 gen 1 var busenkla i jämförelse
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Eller så gör man den enkla vägen drar pluskabeln från batteriet ner vid torpedväggen dra den hela vägen under bilen tills du kommer bort till bagaget borra ett hål dra upp kabeln klart kabeln är nu dragen. Visst några kattstrypare får du väl använda också så att det sitter fast ordentligt. :lol: :lol: :wink:

Är det så mycket svårare på 740 än 240 :o
Så gjorde jag på en av mina V70s ja hade.. Vart riktigt nice..

Nä de skall de inte vara men vart de iaf..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Braweheart skrev:Men krångligt som fan.. Dragit ljud i massa med bilar men denna var värst.. Både 240 och V70 gen 1 var busenkla i jämförelse

Men vad var det som var så krångligt då? Det är ju bara att ta bort täckluckorna på golvlisterna, skruva ur torxen och lossa på panelerna, sen är det ju bara att dra kabeln i samma kanal som orginalkablaget går i, banka dit listerna igen och skruva fast dom.
Enda skillnaden på x70-serien är ju att listerna bara är dittryckta och inte skruvade som på 7/900, samt att det är svårare att komma in i kupén på x70 jämnfört med 7/900 som är som en schweizerost i torpeden. :P
Användarvisningsbild
av Braweheart
Bromsarna skrapa lite på skåpet..

Bild

Tog sin tid att få in kolvarna i oket igen.. men de gick med en större tving..
Men nu funkar de igen.. Har bara bytt förarsidan idag.. Andra blir en annandag..

Bild
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]