Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ordningen återställd på grillen. Det kan bli så att jag lägger ett lager superlim runt kanten eller drar ett lager klarlack över märket så det inte lossnar igen. Hur som helst, välinvesterade 22 kr. (Inte undra på att det lossnar om det är så billigt...)

Bild
Många sägs ju även få märket gratis.
Nu såhär efter ett par öl minns jag inte om Volvo numera själva gör det i fabrik eller om det är privatpersoner som gjort själva, men ett lager klarlack på har jag hört från många ska hjälpa.
Ska kolla det. Fälgen har kommit nu och nya lokala däckfirman har invigning ikväll. Åker dit. 210 kr för montering och balansering för ett hjul 235/45 R19. Inte så tokigt pris faktiskt. :)

Bild

Här syns tydligt på denna bild. Har dubbelkollat med referensbilder så att jag vet att jag byter rätt fälg.
Bild
Tycker att den nya fälgen färgmatchar bättre med de andra, men har jag något val än att byta nu? :lol:
poseidon skrev:Varför blev det såhär med färgen egentligen?
Oklart. Jag plockade upp en begagnad uppsättning och upptäckte det först när hjulen satt på bilen. Jag antar att just den fälgen har en annan nyans från fabrik (tillverkningsfel) eller att endast den fälgen varit omlackad vid något tillfälle och att lackeraren inte fick till nyansen 100% med pulverlacken då. ?:-/
Ser ni någon färgskillnad? Möjligtvis att den här fälgen också är lite ljusare eller så är det inbillning då ljusets infallsvinkel ändrar fälgens utseende rätt mycket. Kan vara någon anna behandling på den nya fälgen också. Hur som helst tycker jag det blev bättre färgmatchning än om inte helt perfekt.

Bild
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]