Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av jlars
Nähäpp! En vecka med Ixion-fälgarna fick vara tillräckligt. Igår slog jag till på en uppsättning sprillans 19” Portia Black istället :D
20160409_195847_resized.jpg
20160409_195847_resized.jpg (830.59 KiB) Visad 594 gånger
20160409_195926_resized.jpg
20160409_195926_resized.jpg (783.74 KiB) Visad 588 gånger
20160409_195946_001_resized.jpg
20160409_195946_001_resized.jpg (717.47 KiB) Visad 580 gånger
Har egentligen aldrig varit så förtjust i Ixion II, tycker dels att det är lite trist med mattsvarta fälgar och sedan retar det mig som tusan att de har en så tydlig rotationsriktning men inte kommer i vänster-/högerutförande, vilket gör att det ser ut som högersidan alltid backar i 120 kmh

Återstår att se hur jag kommer att uppskatta Portia, men så här långt känns det mycket bra i alla fall! Vad ger forumet för utlåtande??
Användarvisningsbild
av MartinS
Personligen föredrar jag ljusa gälgar, men dom skäms absolut inte för sig, snyggt!
Användarvisningsbild
av grillchips
Helt rätt att fimpa ixion, de ser så himla trötta ut numera..
Blev bra med dedär, fyller ut på ett helt annat sätt.
av jlars
Tackar för feedbacken allesammans!

Tycker det är roligt att göra bilen lite unik, så att ett tränat öga kan spota bilen och känna igen den på detaljerna. För en måttlig merkostnad kunde jag sälja de gamla fälgarna med halvslitna däck och några enstaka skavanker för att köpa felfria sprillans fälgar med fullt mönsterdjup. Sedan minskar ju risken att jag och lemerok förväxlar bilar med varandra :)
MartinS skrev:Personligen föredrar jag ljusa gälgar, men dom skäms absolut inte för sig, snyggt!
Annars håller jag nog med MartinS om att ljusa fälgar är snyggast. Men på lite håll uppfattas dessa som silvriga och det är först när man närmar sig bilen som man ser den svarta delen av ekrarna och den svarta fälgbanan. Det är i alla fall trevligt att det svarta är blankt, vilket gör dem tacksamma att tvätta och lackförsegla
grillchips skrev:Helt rätt att fimpa ixion, de ser så himla trötta ut numera..
Grillchips har rätt i att Ixion börjar bli ganska vanliga (och populära). Det visade sig när jag satte ut fälgarna för ett i mitt tycke rimligt pris, och ganska snabbt överhopades av spekulanter
av iRobert
jlars skrev:
Grillchips har rätt i att Ixion börjar bli ganska vanliga (och populära). Det visade sig när jag satte ut fälgarna för ett i mitt tycke rimligt pris, och ganska snabbt överhopades av spekulanter
Får man fråga vad du listade dom för? Går i liknande tankar..
av jlars
iRobert skrev:
jlars skrev:
Får man fråga vad du listade dom för? Går i liknande tankar..
Fälgarna hade några enstaka stenskott och skavanker men inga direkta kantstötningar, mönsterdjupet var 4-5 mm. Satte ut dem för 8000kr (2000/hjul) och fick begärt pris. Man hade nog kunnat sträcka sig uppåt 9000-10000kr (men då hade antagligen köparen prutat lika mycket :o )
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]