Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Mycket snyggt jobbat med både draget och lackskyddet. Fin bil såklart men jag blir riktigt avundsjuk på det fina garaget och lyften.
Jag har varken ytan eller takhöjden för att kunna gör det ja vill i mitt garage.
av Gabriel
Jo, jag har lagt en del tid på att bygga och utforma garaget så som jag vill. Jag hade möjlighet att påverka ganska mycket då garaget byggdes samtidigt som huset och vi (frugan och jag) har både ritat och byggt allt själva.

Att sänka ner en låglyft/saxlyft i plattan är något jag kan rekommendera, även om den inte används så ofta så tar den ingen plats alls och det är fortfarande väldigt smidig att ha ibland.
008.JPG
008.JPG (1.36 MiB) Visad 923 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
Du gav mig genast ett enormt ha-begär och dumma idéer som sambon kommer avsky inför framtida husbygge (med tillhörande garage förstås)... :D Är sådana lyftar dyra? I förhållande till husbygge är det väl småpotatis såklart men tänker mer hur försvarbart det är när man ska pitcha idén. ;)
av Gabriel
Runt 16-18K brukar de ligga på i inköp, finns många som säljer snarlika (kinatillverkade) saxlyftar, kolla blocket.
Sen tillkommer lite för att skapa "gropen" i plattan, jag har förstärkt kanten runt gropen med vinkeljärn för att undvika att betongen spricker med åren, sen har jag gjutit in ett 50mm slang/rör för att kunna dra hydraulik och tryckluft dolt mellan pump och lyft.
av Gabriel
Efter snart 200mil och två fjällresor så har jag två reflexioner.
-Färddatorn stämmer mycket bättre än tidigare volvodieslar jag haft när det gäller förbrukning, har som mest diffat 0.04l/mil.
-Den går på under 0.9l/mil på fjällresor med min fullastade kåpsläpvagn efter, det gjorde inte min tidigare V70.

För övrigt är det en underbar dragbil.
av Gabriel
Ja, två av fälgarna har antydan till skavmärken, dock är inte själva aluminiumen repad utan skadorna sitter i klarlacken, jag tror att jag ska kunna laga dem själv med våtslip, 2k klarlack och polering, jag har gjort liknande förr.
Inköpspriset sattes så klart efter skicket.
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det[…]

Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h&a[…]

Gunga för hand (hårt) framåt/bak&[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]