Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
Vart tydligen en ny bil ikväll..

Fick medd om att jag har hittat en ny bil till dig av en kompis.. En Volvo 745GL ifrån 1990 som rullat 33130mil..
Åkte och kolla på den.. Visst innertaket hänger och e trasigt samt att toppackningen skall bytas.. De var allt.. 2000:- fick jag den för..

Bild

Bild

Så nu får LillaBlå villa upp sig till vårens ingrepp med svettsen..
Användarvisningsbild
av Braweheart
White skrev:Det var ju ett helt överkomligt pris med tanke på hur mycket bil för pengarna det egentligen är. :)
Ja de var ett mycket bra pris de.. skall fixa toppackning nu i veckan så man kan köra den med.. :P
Användarvisningsbild
av Braweheart
Åkte och tog några riktiga bilder med kameran idag och kollade på den i dagsljus..

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen vart de på med mina dubbdäck och fälgar ifrån LillaBlå.. Men Oz fälgarna passade bättre på denna..

Bild

Fick lite hjälp med att snötvätta fälgarna av P..

Bild

Sen lite tråkiga saker då.. Lacken e så satans kass så de finns ju inte.. Och sen hittade jag lite rost iaf..

Bild

Bild

Bild

Detta skall fixas så fort snön tinat upp..
Användarvisningsbild
av Braweheart
Sen hittade jag ett extra säte i bagagen :) 7 sitsigt alltså..

Bild

Sen till ett fel till då.. Fläkten går bara på högsta läget.. Alltså e fläktmotståndet kass..

Bild

Så extra sättet skall säljas och sen skall jag fixa ett nytt motstånd.. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det var mycket bil för 2000kr det verkar ju inte vara några direkt större fel eller kostsamma fel för den delen heller.
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Ja det var mycket bil för 2000kr det verkar ju inte vara några direkt större fel eller kostsamma fel för den delen heller.
Nä fan inte några vi upptäckt än iaf.. Toppackningen fixas nu i veckan..
Användarvisningsbild
av Braweheart
Lucif3r skrev:Det är ju en röd bil, klart som fn den ser förjävlig ut i lacken :)
Men det går ju i dom allra flesta fall att polera upp skiten igen. Ett riktigt grisgöra, men ger resultat därefter också :)
Ja så är de ju.. Det roliga är att jag lovat mig själv att aldrig köpa en röd 745.. 245 fine likaså 945.. men ingen 745.. Ja de gick skitbra.. :-O)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
:lol:
Ja, 740is är väl inte min favorit-modell utseendemässigt iaf. 745 går väl iofs ann, dom är ju lätta att bygga om till 945, eller t om 965, utseendemässigt. Värre med den linjal-ritade 744an :mrgreen:
90-92 är dock helt klart dom fulaste med dom där lyktorna. Lyckligtvis är det ju riktigt enkelt att skifta till 940-lyktor, och då blir det ju genast betydligt bättre :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
V90 MY21 Android Auto / Car Play

Trycker du på appens ikon i centerdisplayen […]

Släpper vatten

Jag körde i flera år med en läck[…]

V50 D2 man 2012 Glow plug?

Tack Hasse, fantastiskt bra grävande. Då[…]