Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Mjölby
Hej.
Får nästa vecka hem min nya Volvo. Ska bli skönt att köra riktig bil igen efter 5 år med Renault Megane.... . Har alltid tidigare kört Volvo, varför jag hamnade i Renault-träsket är för mig en gåta, måste haft en dålig dag, som sen resulterade i 5 dåliga år ur bilägarperspektiv. Inga större fel på Renaulten, men det var ingen Volvo.

Tidigare bilar jag haft är följande: Volvo 244 GLT-80 , V70 GLT-97, V70 2,5 T-01, V70 Classic-00 och Renault Megane Sporttourer-11.

Och nästa vecka lämnar jag in Renaulten och hämtar min första nya Volvo :D

Bild

Bild

Fakta: V70 II D4 AWD Classic Summum , Electric silver metallic, mörkt tonade rutor 5 st, delbart drag, skyddsgaller stål, Takspoiler, Teknikpaket PRO ,Blis, VOC, Pallene 17" sommar, Pangaea 16" vinter.

Kommer lägga upp bilder på bilen i denna tråden, och kommer följa andra delar av forumet med stort intresse. Här verkar finnas stor entusiasm och stor kunskap om Volvo. Kommer säkert ha många frågor i början. Verkar vara ett trevligt forum, ser fram emot och är glad att få möjligheten att vara medlem på detta forumet.

Kort om mig:
Henrik 34 år, Stockholm. Arbetar i transportbranschen.
Användarvisningsbild
av drawman
Grattis till ett bra val av bil! :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Snygg bil! Visst kunde man köpa till Polestar till V70 D4 AWD? Kanske något att lägga med från start?
av volvobagaren
Grattis och Bra val! Det är en snygg färg och en bra bil!
Användarvisningsbild
av SvenB
Mjölby skrev:Hej.
Får nästa vecka hem min nya Volvo. Ska bli skönt att köra riktig bil igen efter 5 år med Renault Megane.... . Har alltid tidigare kört Volvo, varför jag hamnade i Renault-träsket är för mig en gåta, måste haft en dålig dag, som sen resulterade i 5 dåliga år ur bilägarperspektiv. Inga större fel på Renaulten, men det var ingen Volvo.
Gjorde samma "resa" som dig. Efter att alltid ägt minst en Volvo sedan 1970 köpte jag en Renault Megane 2006. Men jag stod bara ut i drygt 3 år innan jag "återfick" förståndet och bytte bort min Renault mot en Volvo. Jag hade samma upplevelse som dig, inget direkt fel på Renaulten. Men? :wink:
av Mjölby
Hej igen. Idag har jag varit hos min lokala Volvo-handlare och hämtat min nya bil. Så här lång, med en mätarställning på 17 km totalt, så är jag mer än nöjd. Vilken skillnad mot förra bilen.

Bild

Bild

Bild

Många nya finesser att lära sig. Det som jag uppskattar direkt så här efter bara 10 minuters körning, är värmen i ratten. Riktigt behagligt.
av Mjölby
MartinS skrev:Snygg bil! Visst kunde man köpa till Polestar till V70 D4 AWD? Kanske något att lägga med från start?
Skulle vara kul med Polestar optimeringen, men känner lite att det är redan mycket pengar... Bilen ska främst vara en familjevagn, pendlarbil till och från jobbet, till och från mataffären, och några längre resor varje år för att hälsa på släkten på annan ort. Finns många tillval man skulle vilja haft, men känner att jag nog ska vara nöjd med bilen som den är :).

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)

Tror jag får ca 0.8 ur min GLT annars vid la[…]