Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
Glömt uppdatera här lite, men har alla grejer hemma nu, så är montering kvar av spridarna, en liten bit avgasrör o sen mapp bara.
Så ska den rulla våren -16 me 310hk o 500nm

Bild

Bild

Trodde dock att utan den bakre syresenssorn, så skulle motorlampan lysa, men inget än :)
Imorn tillbaka till garaget för vinterförvaring o skruvande...
Spridarna ska dit, rörstumpen till avgassystemet tas innan påställning igen :-)-)
Användarvisningsbild
av buddha88
Sådär då...

Varit lite borta härifrån, men nu börjar de bli rätt färdigt...
Motorn är klar iaf, så bara lite småsaker kvar...

322.1hk i motorn
290.4whp
440nm

Går som satan!

För extra kylning, va tror ni om en kylfläkt till ICn med?
Eller hjälper de nåt? :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror inte att en kylfläkt hjälper något mer däremot så finns det kanske risk för att den kommer störa luftflödet över IC'n när du kör och luften blir mindre kyld. Sen så lär fläktkylningen bara vara bra från 0-50km/h sen kommer ju fartvinden istället och kyler avsevärt bättre.

Föresten kyls inte IC'n av samma kylfläkt som är till kylaren och förångaren?
Användarvisningsbild
av buddha88
DayDreamer skrev:Tror inte att en kylfläkt hjälper något mer däremot så finns det kanske risk för att den kommer störa luftflödet över IC'n när du kör och luften blir mindre kyld. Sen så lär fläktkylningen bara vara bra från 0-50km/h sen kommer ju fartvinden istället och kyler avsevärt bättre.

Föresten kyls inte IC'n av samma kylfläkt som är till kylaren och förångaren?
Då skiter ja i fläkten...

ICn sitter längst ut, sen är de kondensorn o kylare sen fläkt...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok min bil sitter kondensorn, IC, kylare och sen en fläkt :) och som jag ser det så behövs ju ingen extrafläkt vare sig på min eller din för kylarfläkten tror jag bara går från 0-50 sen så stänger ECU av den för det finns ju ingen anledning för den att snurra när väl fartvinden kommer :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragar[…]

Tack så mycket. Då kan ja plocka lite […]

Vilken packbox ?

Tackar 🙂👍 då beställer ja en sån

Bromsbelägg

Köp från aeromotors. sålänge[…]