Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

mikebike skrev:Jag har tvättat min bil en gång under den tid som Lövet har ägt sin....
Jag slår dig. Jag har tvättat min bil noll gånger sedan han bytte. Kanske har han t o m bytt två gånger, får kolla när Lövet skaffade BMW 540n. Men det säger mer om mina extrema tvättvanor, egentligen.
Stackars lilla V50.. :cry:
Nå Joel, du har ju också köpt nytt, när ska du tillkännage detta för allmänheten? :D
Är inte det här allmänt nog för dig?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=120344

:)

Jag har ju inte riktigt fått den än! Beställde igår! Tar säkert minst några dagar till för fabriken att bygga den... :D
Joel: AH! Se på fan, är så sällan i den avdelningen. Snubblade över någon tråd i "Olästa inlägg" där du nämnde att du beställt. :D
mikebike skrev:Jag har tvättat min bil en gång under den tid som Lövet har ägt sin....
Det här ägandet blev något kortare än vad som var tänkt men det finns faktiskt anledningar. Vi håller på och bygger hus (eller försöker iaf, jävla bygglov) och under tiden kommer vi på i ett annat hus som ligger långt ut i skogen. Därmed behövs 2 bilar i samma budget, varav den ena med AWD, och den andra måste "tåla" att lägga massor med mil på utan att falla ihop värdemässigt. Den kan alltså inte ha gått mer än snittet vilken min V60 hade. Dessutom behövs dragkrok på båda bilarna. När jag köpte Volvon hade jag en bruksbil med krok men den måste avyttras eftersom den inte kommer klara en besiktning. Därmed stod jag utan krok någonstans.

Nya bilen kostar också 6000kr/år mindre att försäkra, 3000kr/år mindre att skatta och har massa garantier och annat som kan vara vettigt när man verkligen är beroende av bil. Det har vi inte varit på samma sätt tidigare.
grillcihps skrev:AH! Se på fan, är så sällan i den avdelningen. Snubblade över någon tråd i "Olästa inlägg" där du nämnde att du beställt. :D
Vart tyckte du jag borde gå ut med det då? Säga till admin att lägga det som en topp-tråd under alla underkategorier? :)
Lövet: Du kan inte hålla oss på halster såhär, seså, upp med bild!

Joel: Ja? Minst! Inga konstigheter! :wink:
grillchips skrev:Lövet: Du kan inte hålla oss på halster såhär, seså, upp med bild!
Kommer. Problemet är att den är svartmetallic och därmed konstant skitig. Smart, framförallt när det är 1km grus till temporära huset...
Bara en anledning att få köpa en högtryck (om man inte hade en sedan innan.)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]