Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1185530
Det här var ju inte meningen…eller…

Motor: Bensin 245Hk med 8-stelad automat.
Savile grå metallic med mörkgrått läder och mörkgrått tak (invändigt).
Aluhjul Lesath Svart 19tum och odubb vinterdäck 17tum på alufälg.
Klimatpaket: Baksätesvärme, programerbar bränslevärmare, rattvärme.
Lastpaket: Akustikrutor, mörktonade rutor(5st), bärkassehållare, elmanövrerad baklucka.
Teknikpaket Pro: Navigation, öppningsbart panoramaglastak, parkeringskamera bak, parkeringssensorer fram och bak.
Volvo On Call (fritt dom första fyra åren), infällbar dragkrok, Textilmattor Offblack, bagagerumsmatta, stänkskydd, fram och bak.
Serviceavtal tre år utan kostnad.

Framhjulsdriven, Start/Stop funktion, Blanklist under sidorutor, Digital förardispl 8"Krom, Dekor Milled Alu Brusched, Förarstol elmanövrerad med minne, Innerbacksp aut avbländn,
Keyless Entry & Start, Rails i Bright Aluminium, Luftsymbol i Krom, Läderratt m inl/SilkMetal,
Intellisafe Assist, Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, Aktivt helljus, Trafikskylts
information, Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Forward Collision
Warning, Intellisafe Surround, Strålkastare Dyn Bi-Xenon, Stämningsljus Interiört, Tröskelskoning
lastrum, Ytterbacksp elinfällbara, 12V uttag fram/bak/bagage, Belysta make-up speglar, City Safety
generation 2, Classic emblem, Corner Traction Control, Dubbla integr. slutrör, Däcklagningsats med
kompr, Däcktryckskontroll iTPMS, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, Elman.
Parkeringsbroms, Farthållare, Framstolar m WHIPS-system, Insynsskydd i lastutrymme, Isofixfästen
ytterpl. bak, IDIS.Info.System, Klimatanläggning 2-zons, Låsbara hjulmuttrar, Multifilter,
Parkeringssensor bak, Sensus Connect HP 7", Regnsensor, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Larm inkl. Nivåsensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, PTC-element, Rattknappar för
ljudanl., RSC RollStabilityControl, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Trygghetsbelysning,
Miljöklass EURO6

En "liten" förklaring.

I onsdags denna vecka såg jag en annons på blocket om en Volvo V60 2017 med endast 500 körda mil. En T5 med i princip allt man kunde stoppa i en ny bil. Panoramaglastak fattades dock och något annat som jag nu inte kommer ihåg. På torsdag, efter lunch, körde jag och ”tanten” till Volvo i Trelleborg som erbjöd bilen. Vi kom dit och mötte en säljare som undrade om han kunde hjälpa oss. Jag talade om vilken bil vi ville titta på. Fick till svar: – Den där bilen sålde jag för två timmar sedan, och han pekade på en bil som stod lite gömd i en ”hörna”. Jaha, så kan det gå när man inte ringer och kollar innan man kör. Det är en bensinare vi vill ha sa jag, och dom är inte så vanliga.
Efter en liten stund så tyckte han att jag borde titta lite närmare på en XC60. Detta efter jag sagt att jag är ganska stel och orörlig i kroppen. Jodå, där slank man in lätt varpå ”tanten” sa att vi nog faktiskt borde ha en XC i stället.

Provkörning av en demobil och lite info om några kvarvarande classic modeller, som inte saknade något jag hade på önskelistan, utan nästan fullsmetade, så var det i princip klart. Bilen är inte byggd ännu, men utan möjlighet att ändra något. Men det gjorde ingenting. Önskad färg och inredning fanns som ”lagerbil”. I lördags lade vi beställningen. Leverans om ungefär två månader. Vi kom fram till ett inbytespris på vår V60 T3, men jag ska se om jag kan sälja det privat i stället.

Ungefär så här kan det gå när man träffar en duktig säljare. Men jag tror, och hoppas, att vi har gjort ett riktigt bra köp. I alla fall med valet att ta en XC60 i stället för en V60. Ännu en XC60 till Ystad.
Senast redigerad av 2 EbbevonVolvo, redigerad totalt 0 gång.
#1185559
Grymma fälgar och färg. Älskar min XC60, tycker faktiskt den är mer estetisk än XC90. Dessutom en rejäl bil där man inte behöver böja sig och lirka in hela kroppen varje gång man ska ut och in ;-)

Enda nackdelen är att dom kostar en del drivmedel :-D
#1185611
danielh1025 skrev:.....
Enda nackdelen är att dom kostar en del drivmedel :-D
Tack och lov så drar den ingen diesel. :D
Jag lovade mig själv att jag "aldrig" skulle köpa fler bilar med en dieselmotor, 1986 tror jag det var. En Opel 2100D med automat från 1977. Tur att det inte gällde automat också. Det har ju hänt en del sedan dess och visst har det ibland funnits tankar på att glömma vad man lovat.
Men nu kör vi bara strax över 1000 mil om året så då blir det fortsatt bensin, även om det blir lite högre BRÄNSLE förbrukning.

Denna beställda bil har mycket mer utrustning än vad jag själv skulle kryssat i vid ett köp, även om det finns en hel del till, så är jag överlycklig. Priset var den avgörande faktorn. Med all ovan nämnda utrustning och en Herrgårdsvistelse för två, gav vi 417000. Tror nog vi ska kunna sälja vår nuvarande V60 på blocket.
Tack för alla grattis och lyckönskningar.
Preliminär leverans runt 15 september.
#1185617
Derank skrev:bytt upp dig på vinterdäcken om det går, det brukar kosta typ 1500sek att slänga på svarta 18" Leda istället.
Kampanj för 5900, så det går nog inte. Tyckte säljaren sa att Bilia köpt dessa för denna kampanj i samspråk med Volvo. Men jag kanske fattade fel. :shock:.

Edit. 4900 var det.
#1185664
XC90_Executive skrev:Brukar gå att uppgradera trots kampanj. Har själv gjort det tidigare :D
Jag har inte ens koll på vilka fälgar som det är jag "beställt". Är det något du eller någon annan vet? Står endast premium däck, så även däck fabrikat är okänt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]