- sön 16 jul 2017, 01:54
#1185530
Det här var ju inte meningen…eller…
Motor: Bensin 245Hk med 8-stelad automat.
Savile grå metallic med mörkgrått läder och mörkgrått tak (invändigt).
Aluhjul Lesath Svart 19tum och odubb vinterdäck 17tum på alufälg.
Klimatpaket: Baksätesvärme, programerbar bränslevärmare, rattvärme.
Lastpaket: Akustikrutor, mörktonade rutor(5st), bärkassehållare, elmanövrerad baklucka.
Teknikpaket Pro: Navigation, öppningsbart panoramaglastak, parkeringskamera bak, parkeringssensorer fram och bak.
Volvo On Call (fritt dom första fyra åren), infällbar dragkrok, Textilmattor Offblack, bagagerumsmatta, stänkskydd, fram och bak.
Serviceavtal tre år utan kostnad.
Framhjulsdriven, Start/Stop funktion, Blanklist under sidorutor, Digital förardispl 8"Krom, Dekor Milled Alu Brusched, Förarstol elmanövrerad med minne, Innerbacksp aut avbländn,
Keyless Entry & Start, Rails i Bright Aluminium, Luftsymbol i Krom, Läderratt m inl/SilkMetal,
Intellisafe Assist, Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, Aktivt helljus, Trafikskylts
information, Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Forward Collision
Warning, Intellisafe Surround, Strålkastare Dyn Bi-Xenon, Stämningsljus Interiört, Tröskelskoning
lastrum, Ytterbacksp elinfällbara, 12V uttag fram/bak/bagage, Belysta make-up speglar, City Safety
generation 2, Classic emblem, Corner Traction Control, Dubbla integr. slutrör, Däcklagningsats med
kompr, Däcktryckskontroll iTPMS, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, Elman.
Parkeringsbroms, Farthållare, Framstolar m WHIPS-system, Insynsskydd i lastutrymme, Isofixfästen
ytterpl. bak, IDIS.Info.System, Klimatanläggning 2-zons, Låsbara hjulmuttrar, Multifilter,
Parkeringssensor bak, Sensus Connect HP 7", Regnsensor, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Larm inkl. Nivåsensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, PTC-element, Rattknappar för
ljudanl., RSC RollStabilityControl, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Trygghetsbelysning,
Miljöklass EURO6
En "liten" förklaring.
I onsdags denna vecka såg jag en annons på blocket om en Volvo V60 2017 med endast 500 körda mil. En T5 med i princip allt man kunde stoppa i en ny bil. Panoramaglastak fattades dock och något annat som jag nu inte kommer ihåg. På torsdag, efter lunch, körde jag och ”tanten” till Volvo i Trelleborg som erbjöd bilen. Vi kom dit och mötte en säljare som undrade om han kunde hjälpa oss. Jag talade om vilken bil vi ville titta på. Fick till svar: – Den där bilen sålde jag för två timmar sedan, och han pekade på en bil som stod lite gömd i en ”hörna”. Jaha, så kan det gå när man inte ringer och kollar innan man kör. Det är en bensinare vi vill ha sa jag, och dom är inte så vanliga.
Efter en liten stund så tyckte han att jag borde titta lite närmare på en XC60. Detta efter jag sagt att jag är ganska stel och orörlig i kroppen. Jodå, där slank man in lätt varpå ”tanten” sa att vi nog faktiskt borde ha en XC i stället.
Provkörning av en demobil och lite info om några kvarvarande classic modeller, som inte saknade något jag hade på önskelistan, utan nästan fullsmetade, så var det i princip klart. Bilen är inte byggd ännu, men utan möjlighet att ändra något. Men det gjorde ingenting. Önskad färg och inredning fanns som ”lagerbil”. I lördags lade vi beställningen. Leverans om ungefär två månader. Vi kom fram till ett inbytespris på vår V60 T3, men jag ska se om jag kan sälja det privat i stället.
Ungefär så här kan det gå när man träffar en duktig säljare. Men jag tror, och hoppas, att vi har gjort ett riktigt bra köp. I alla fall med valet att ta en XC60 i stället för en V60. Ännu en XC60 till Ystad.
Motor: Bensin 245Hk med 8-stelad automat.
Savile grå metallic med mörkgrått läder och mörkgrått tak (invändigt).
Aluhjul Lesath Svart 19tum och odubb vinterdäck 17tum på alufälg.
Klimatpaket: Baksätesvärme, programerbar bränslevärmare, rattvärme.
Lastpaket: Akustikrutor, mörktonade rutor(5st), bärkassehållare, elmanövrerad baklucka.
Teknikpaket Pro: Navigation, öppningsbart panoramaglastak, parkeringskamera bak, parkeringssensorer fram och bak.
Volvo On Call (fritt dom första fyra åren), infällbar dragkrok, Textilmattor Offblack, bagagerumsmatta, stänkskydd, fram och bak.
Serviceavtal tre år utan kostnad.
Framhjulsdriven, Start/Stop funktion, Blanklist under sidorutor, Digital förardispl 8"Krom, Dekor Milled Alu Brusched, Förarstol elmanövrerad med minne, Innerbacksp aut avbländn,
Keyless Entry & Start, Rails i Bright Aluminium, Luftsymbol i Krom, Läderratt m inl/SilkMetal,
Intellisafe Assist, Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, Aktivt helljus, Trafikskylts
information, Queue Assist (Automat), Pedestrian Detection, Cyclist Detection, Forward Collision
Warning, Intellisafe Surround, Strålkastare Dyn Bi-Xenon, Stämningsljus Interiört, Tröskelskoning
lastrum, Ytterbacksp elinfällbara, 12V uttag fram/bak/bagage, Belysta make-up speglar, City Safety
generation 2, Classic emblem, Corner Traction Control, Dubbla integr. slutrör, Däcklagningsats med
kompr, Däcktryckskontroll iTPMS, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, Elman.
Parkeringsbroms, Farthållare, Framstolar m WHIPS-system, Insynsskydd i lastutrymme, Isofixfästen
ytterpl. bak, IDIS.Info.System, Klimatanläggning 2-zons, Låsbara hjulmuttrar, Multifilter,
Parkeringssensor bak, Sensus Connect HP 7", Regnsensor, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Larm inkl. Nivåsensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, PTC-element, Rattknappar för
ljudanl., RSC RollStabilityControl, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Trygghetsbelysning,
Miljöklass EURO6
En "liten" förklaring.
I onsdags denna vecka såg jag en annons på blocket om en Volvo V60 2017 med endast 500 körda mil. En T5 med i princip allt man kunde stoppa i en ny bil. Panoramaglastak fattades dock och något annat som jag nu inte kommer ihåg. På torsdag, efter lunch, körde jag och ”tanten” till Volvo i Trelleborg som erbjöd bilen. Vi kom dit och mötte en säljare som undrade om han kunde hjälpa oss. Jag talade om vilken bil vi ville titta på. Fick till svar: – Den där bilen sålde jag för två timmar sedan, och han pekade på en bil som stod lite gömd i en ”hörna”. Jaha, så kan det gå när man inte ringer och kollar innan man kör. Det är en bensinare vi vill ha sa jag, och dom är inte så vanliga.
Efter en liten stund så tyckte han att jag borde titta lite närmare på en XC60. Detta efter jag sagt att jag är ganska stel och orörlig i kroppen. Jodå, där slank man in lätt varpå ”tanten” sa att vi nog faktiskt borde ha en XC i stället.
Provkörning av en demobil och lite info om några kvarvarande classic modeller, som inte saknade något jag hade på önskelistan, utan nästan fullsmetade, så var det i princip klart. Bilen är inte byggd ännu, men utan möjlighet att ändra något. Men det gjorde ingenting. Önskad färg och inredning fanns som ”lagerbil”. I lördags lade vi beställningen. Leverans om ungefär två månader. Vi kom fram till ett inbytespris på vår V60 T3, men jag ska se om jag kan sälja det privat i stället.
Ungefär så här kan det gå när man träffar en duktig säljare. Men jag tror, och hoppas, att vi har gjort ett riktigt bra köp. I alla fall med valet att ta en XC60 i stället för en V60. Ännu en XC60 till Ystad.
Senast redigerad av 2 EbbevonVolvo, redigerad totalt 0 gång.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp