Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Den där uppdaterade spaken är riktigt läcker! Var det bara plug n play? :shock:
Bara och bara är väl att ta i, men bortser man från att demontera halva mittkonsollen så ja då är det bara PnP ut med stenålderspinnen och in med det fräscha.
Håller dock med om att denna är ett riktigt trevligt lyft.
Hah! Ja det var bara plug n play. Tog ju inte ens en timme med användande av lite power tools. ;) Man måste dock byta hela spakstället. Man kan fuska och bara byta knoppen, men då får man ingen belysning, och ingen snygg skinndamask. Han på swedespeed som gjort detta skrev att man var tvungen att byta skiftlägessolenoiden, men det behövde inte jag.
Du ER som har r-designknoppen. Är det en sån jag har också?
Jasså var det där spaken från Bildelsbasen försvann :) Jag som suttit å våndats i en vecka om jag skulle köpa den eller inte, å när jag väl bestämmer mig så var den borta haha. Riktigt snyggt!
Glöm inte det att om man bara byter knoppen så är det inte bra läder och ljus man blir utan. Man får inte heller det sköna lyftet att+/- sitter till vänster. Blir ju ganska knasigt annars...
eccy243 skrev:Hah! Ja det var bara plug n play. Tog ju inte ens en timme med användande av lite power tools. ;) Man måste dock byta hela spakstället. Man kan fuska och bara byta knoppen, men då får man ingen belysning, och ingen snygg skinndamask. Han på swedespeed som gjort detta skrev att man var tvungen att byta skiftlägessolenoiden, men det behövde inte jag.
Du ER som har r-designknoppen. Är det en sån jag har också?
Tycker det ser så ut med perforerad damask/knopp som vad jag tror är R-design exklusiv även om jag upplever min något mattare i lädret och inte så blankt. Kan ju vara foto som gör det.
Anledningen varför han på swedespeed bytte mycket elektronik var ju för bilen var med om ubåtsjakt :lol: eller varit under vatten. Bytte heller ingen solenoid utan bara PnP efter demontage av mittkonsollen och inte hela stora aluminiumplattan under som beskrivningen antyder som finns hos swedespeed.

Hur som helst ett riktigt lyft för inredningen och att manuella läget hittat hem igen.

Tur man var helt nykter i juni när man korpade hem den som bara rullat 500mil i en V60 och var ca 1000kr billigare samt korrekt annonserad som R-design 8)
Attans att du inte finns närmare. Jag är i närmast desperat jakt på 4wd bil med dragkrok och måste ha en innan november...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Varför byta? Det är bara att göra r[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)