- fre 01 apr 2016, 11:28
Ska kolla med Uppsala Avgasteknik på måndag vad de ska ha, vore skönt att ha möjlighet att anpassa i efterhand om man inte skulle vara helt nöjd med något.
Simons system har jag fått offerter på cirka 7000-8000 kr inkl montering.
Ferrita lite dyrare, runt 8000 kr + montering.
Både Simons och Ferrita har 4" slutrör, Ferrita verkar ha 2 dämpare, Simons bara en. Och Ferrita 2.5" mot Simons 3".
Nackdelen med dem är ju att man inte kan ångra/ändra något när man beställt och fått allt monterat.
Dåligt med videoklipp på ljudnivåer också.
Perra83 skrev:Ska du i så fall byta hela avgaset?Nej det blir bara halvsats isåfall.
Framrör med katalysator är rätt dyrt hos Ferrita. En halvsats räcker för lite ljud.
Original ändrören är på 90mm så 4" skulle se snyggt ut.
Hade helsystem från Ferrita på min V70R. Fick beröm av bilprovningen varje gång för att det var så fint. Inga fel på avgasvärden heller.
Ska kolla med Uppsala Avgasteknik på måndag vad de ska ha, vore skönt att ha möjlighet att anpassa i efterhand om man inte skulle vara helt nöjd med något.
Simons system har jag fått offerter på cirka 7000-8000 kr inkl montering.
Ferrita lite dyrare, runt 8000 kr + montering.
Både Simons och Ferrita har 4" slutrör, Ferrita verkar ha 2 dämpare, Simons bara en. Och Ferrita 2.5" mot Simons 3".
Nackdelen med dem är ju att man inte kan ångra/ändra något när man beställt och fått allt monterat.
Dåligt med videoklipp på ljudnivåer också.