Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Du får kapa av skylten lite :D :D
Körde du med 2-komps klarlack?
Nej nej liten skylt är de enda rätta :)
Jajjemen!

Monterat stötisen och de nu så bjuder på 2 bilder

Bild
Bild

Har även skrivit till transportstyrelsen om dispens för liten skylt.

Allt för idag!
SA4AQS skrev:Dags att uppdatera lite? :wink:
Som jag sagt tidigare, inga kommentarer ingen update punkt! ;)

Men eftersom du frågade så gör jag en update på de som hänt sen sist :)

Bild
Lite kablar att gå igenom för att komma åt dom som ska till motorn
Bild
Ännu mer som ska gås igenom
Bild
Huven gick inte igen riktigt så kollade gångjärnen och såg att båda va krokiga
Bild
Bytt till dom från den vita, inte så snyggt med vita gångjärn men de får duga
Bild
Nu går den igen ordentligt!
Bild
Våtslipat och maskerat där de va grundat
Bild
Tagit bort bakljusen och rampen
Bild
Lite kablar!
Bild
Våtslipat
Bild
Maskerat
Bild
Grönt!
Bild
Tagit bort maskeringen
Bild
Lite färgskillnad.. men de visste man ju att de skulle bli på metallic sen då bilen är jävligt matt
Bild
Våtslipat kanterna som blev då man lackade och satt dit emblemet
Bild
Bakljusen på igen
Bild
Gött!! tur att man har flyt nån gång iaf!
Bild
Lyft upp dieseln för att börja ta lös grejerna under
Bild
Tagit ut båda tankarna, extratanken kommer hamna i 82an sen!
Bild
Tagit ner kardan och dieselledningarna! ena bulten till stödlagret satt som fan så jag tänkte att jag drar tills den går av helt enkelt men de va inte bulten som gav upp utan golvet :roll:
Bild
Liten skylt :)
Bild
Var på skroten och fyndade ett par vita blinkers, eftersom orginalblinkersena är fästet trasigt på så dom lossnar hela tiden så vart less!
Bild
Efter nån timmes jobb med rakblad för att få bort blå färgen och thinner för att få bort de sista. men då vart dom lite matta så passade på att polera dom då jag ändå höll på så dom blev blanka och fina
Bild
Även investerat i en ny svets en ESAB OrigoMig C140 (tror jag de va). har ju inte svetsat så mycket på sista tiden eftersom de blir fan aldrig bra med feltema flussvetsen.. köpte den av en polare som endast har använt den nån gång, är ju ingen värsting men borde duga till bilplåt iaf! nu är de bara fixa en gastub sen bränna.
Bild
Satt dit vita blinkersena fram, vart bättre än jag trodde!
Bild
Bytte bort en ratt jag hade liggandes till 240 mot detta. kamrem, pumprem och spännrulle allt nytt i kartong!
Bild
Såg ut så här då jag kom ut i morse..
Bild
En polare hade en gastub som han kom med så jag får prova den, kanske blir att köpa den!
Bild
Borrat bort sista sitsresaren
Bild
Kapat bort en dålig bit
Bild
Varken bra bild eller snygg svets, men de är för jag har provat ställa in svetsen och gasen.
Bild
Kom lite snö en dag
Bild

Bild
Köpte mig lite D24 grejer och då fick jag med ett intercooler insug. dock utan egr, så de blir att sätta på min motor! de kom från en 740 TDIC och de andra jag hade från en 940 TDIC. har dock inte hämtat resten av grejerna än!
Bild
Tar lite mer plats än fluss svetsen
Bild
Helsvetsat och slipat!
Bild
Lagt nå zinkspray

Allt för den här gången!
Ja jäklar vad snö det hade kommit då :cry: (tycker inte om snö)

Inte för att vara "sån" men... Underarbetet på sidoblinkersfästet kunde ju varit lite bättre. Ser ut som du varit lite väl snål med spackel :P ?

Sån där svets vill jag också ha! Har hört att dom ska vara riktigt bra för sitt pris, som dessvärre är alldeles för högt för mig (S)
Här går de framåt! :-DD Till vilken bil/motor ska du använda kamrem, pumprem och
spännrulle som du fick nytt i kartong? 8)

Edit: Ingen liten update ;-// Fett bra mä många bilder :-DD
Senast redigerad av 1 Kompe, redigerad totalt 0 gånger.
Den där svetsen är knappast det bästa esab tillverkat men till bilplåt duger den. Min egen har producerat så stora mängder svordomar att det blir en kemppi nästa gång.

Bilen tror jag redan att jag har kommenterat på 700klubben :)
päpplet skrev:Den där svetsen är knappast det bästa esab tillverkat men till bilplåt duger den. Min egen har producerat så stora mängder svordomar att det blir en kemppi nästa gång.

Bilen tror jag redan att jag har kommenterat på 700klubben :)
Nee de är de väl inte, men med tanke på priset på den och andra esabsvetsar så kanske de inte är så konstigt. sen betalade ju jag inte fullpris som den kostade i affär så.
Kompe skrev:Här går de framåt! :-DD Till vilken bil/motor ska du använda kamrem, pumprem och
spännrulle som du fick nytt i kartong? 8)

Edit: Ingen liten update ;-// Fett bra mä många bilder :-DD
Joodå! de ska användas till D24T motorn!

Blir lite bilder då man hunnit göra lite grejer ;)
pinewood skrev:visst är det du som renoverar den taksänkta duetten också? :)
Japp de är de!
SA4AQS skrev:Är det inte en såndär 4495 kr svets från jula där man måste ställa strömen på högsta och trådmatningen på lägsta om man kör med 0.8mm tråd och ändå så blir det inge bra?

Ser bra ut annars, saknar den där krom listen på baklysena bara.
Ja typ. är väl inte den bästa men garanterat bättre än feltema svetsen. hade egentligen velat köpa en riktigt svets men har inget 3 fas uttag i garaget så fick bli den här, sen va den likas billig så!

Joo jag letar efter några gle bakljus
Lucif3r skrev:Ja jäklar vad snö det hade kommit då :cry: (tycker inte om snö)

Inte för att vara "sån" men... Underarbetet på sidoblinkersfästet kunde ju varit lite bättre. Ser ut som du varit lite väl snål med spackel :P ?

Sån där svets vill jag också ha! Har hört att dom ska vara riktigt bra för sitt pris, som dessvärre är alldeles för högt för mig (S)
Joo men nu är de inte jättemycket kvar tyvärr, vill ha mycket snö så man kan köra nå skoter

Joo nog kunde de ha varit de med tanke på att jag inte har spacklat nånting. dels för att bilen ser likas förjävlig ut ändå och de där vågiga hamnar ju bakom emblemen så de syns inte. är bara lackskarven som syns typ

Helt klart duglig, vet flera som har sånna och dom har då inte haft problem med dom. kanske inte de bästa om man ska svetsa tjockt material men till rostlagning och svetsning av bilplåt ska dom duga.

Har haft massa annat att göra så har inte fått så mycket gjort. men kan bjuda på nån bild ändå!

Bild
Tagit ut främre dörrsidorna. så nu är de bara instrumentbräda, innertak och hatthylla kvar. men ska försöka täcka för de då man ska va och köra med rondellen och svetsa!
Bild
Blir lite grejer! dock så ligger ju även inredningen till 244an där

Sen är de ju dags för vinterfälgar snart. hade ju helst velat ha några polaris/eiker men sånna har jag ju inte så får bli nått jag har. antingen Draco eller Pulsar. så vilket tror ni blir bäst? var även lite sugen på orginalfälgarna som satt på 760in då jag köpte den. men har saknar 2 kåpor sen är 2 fälgar inte så fräscha, så får bli några av dom andra

Bild
Pulsar bak och Draco fram (ifall nån inte vet)

Har även köpt mer godis till bilen så vad tror ni jag köpt den här gången? bilder kommer då jag fått de nån gång i veckan!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]