- mån 13 jun 2016, 22:26
Har en 855R -96 från Italien och den har inte heller bromsljus i bakrutan. Den har heller aldrig haft vinge innan den kom i min ägo, och luckan är inte heller bytt.
Min svensksålda guling har dock bromsljuset i rutan, och Volvo originalvinge utan bromsljus. Men här vet jag inte om den såldes med vinge eller ej..
Hade en tysksåld 855R tidigare och den saknade både vinge och bromsljus. Av skruvarna att döma så har de aldrig lossats, och luckan var heller aldrig bytt.
Fin guling förresten!
DayDreamer skrev:Intressant det ni skriver, och samtidigt verkar det inte finns någon logik i det? Har iofs aldrig reflekterat över det förrän nu..Turbojeppe skrev:Det kanske har trillat ner och ligger innanför inredningen och lyser :roll:Lucif3r skrev:italien tillät inte bromsljus i bakrutan...? Nej det kan väl ändå inte stämma... Det är ju bara att kolla på 7/900-serien, alla italien importer har ju bromsljuset precis som övriga marknader.Det lät mer logiskt!
Nej, den enda logiska förklaring jag kan komma på är om din bil hade vinge med bromsljus direkt från fabriken. För då kan det vara möjligt att dom aldrig monterade bromsljuset i rutan(enl. monteringsanvisningarna ska det ljuset ändå kopplas ur vid montering av vinge med bromsljus).
Det stämmer nog det där att dom aldrig monterade bromsljus i rutan då man har spoiler från fabrik.
Har en 855R -96 från Italien och den har inte heller bromsljus i bakrutan. Den har heller aldrig haft vinge innan den kom i min ägo, och luckan är inte heller bytt.
Min svensksålda guling har dock bromsljuset i rutan, och Volvo originalvinge utan bromsljus. Men här vet jag inte om den såldes med vinge eller ej..
Hade en tysksåld 855R tidigare och den saknade både vinge och bromsljus. Av skruvarna att döma så har de aldrig lossats, och luckan var heller aldrig bytt.
Fin guling förresten!