Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

simonhalmstad skrev:Är det en Volvo du har köpt? :P
Nej, det var en BMW 530XD. Men det blev faktiskt ingentin av det :evil: :evil: :evil: :evil: för bilen var i väsentligt sämre skick än beskrivet. Jag fattar inte säljare som håller på med sådant. Vad har de tänkt "nämen jag tar den ändå trots att hela inredningen gnisslar och bilens turbo visslar som en gammal bogserbåtstuta"?

Usch vad sur jag är. Jakten går vidare. Det jag letar efter är en AWD bil med dragkrok och gärna förhöjd markfrigång i prisklassen 50-150 tusen.
Då är vinterbilen inköpt. Hamnade lite i tidsnöd (flyttar ut i skogen på söndag) så det fick bli ett säkert kort. Körmässigt har den alla rätt men jösses vilken skillnad i förfining vad gäller material det är jämfört med exempelvis XC70II. Den här känns 10 år äldre än min 308 men egentligen skiljer det bara 3 år. Displayer, reglage, osv känns som det kommer direkt från 1995. Hur den här bilen kan vara nyare konstruktionsmässigt än V70II fattar jag inte.

+Tyst motor
+Snål på riktigt
+En av de bättre växellådor jag träffat på. Känns lika exakt som Impreza WRX.
+Den är inte trasig
+Fantastiskt helljus
+Stabiliteten vid släpdragning är bättre än något annat jag testat
+Det är mysigt att åka omkring på andra våningen

-Förfining och elegans lyser helt med sin frånvaro. Framförallt invändigt.
-Kort slag i kopplingen
-Vedervärdigt dåligt halvljus (nya xenon beställda, hoppas det hjälper). Skillnaden mot Peugeotens LED-ljus går knappt att beskriva.
-Förhållandevis högt vindbrus i motorvägsfart
Bild
Subaru väl? En "gammal" Legacy-häck?
Edit:
Sedär, Lövet var snabb att uppdatera sin profil:

"Kör: Subaru Outback -11 och Peugeot 308SW -15"
Alldeles riktigt är det en Outback, vilket principiellt är en Legacy på styltor med skärmbreddare. Samma släktskap som V70II och XC70II med andra ord.
Bild
Farsan hade en Legacy som måste ha varit modellen innan den som fanns tillsammans med din årskull av Outback där, han var toknöjd. En riktig slitvarg på vintern som fick stå ut med mycket men inte klagade en sekund.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]